خرید سنتور | سنتور علیزاده
نوشته شده توسط : گرین پست

سنتور علیزاده

در این مطلب قصد داریم نگاهی به سنتور علیزاده داشته باشیم. این مدل از سنتورها بسیار مورد پسند عام گرفته اند. استاد علیزاده در انواع مختلفی این سنتور ها رو تولید میکند. در ادامه چند مدل از سنتورهای ایشان اشاره شده است:


سنتور علیزاده 1 مهر


سنتور علیزاده 1 مهر

با سنتور «علیزاده» یک مهر پا به دنیای موسیقی بگذارید و از نوازندگی با این ساز لذت ببرید. سنتور علیزاده یک مهر عرضه شده برای نوآموزان و هنرجویان عزیز، از نظر ساختار و آکوستیکی بسیار استاندارد است و می‌تواند برای شما، یک شروع بی‌نقص را رقم بزند. شاید برای نوآموزان و علاقمندان عزیز این سوال پیش آید با وجود استفاده یکسان از چوب و متریال در این دو ساز، چه فرقی بین سنتور علیزاده یک مهر و دومهر نهفته است. در جواب سوال این عزیزان باید گفت؛ فرق این دوساز در ساختمان آکوستیکی آنها است. اساتید و سازندگان سازهای ایرانی بعد از ساخت ساز و نواختن با آن، نسبت به کیفیت صوتی و ساختمان فیزیکی و آکوستیکی ساز به آن نمره یا همان مهر می‌دهند. هرچقدر ساز باکیفیت‌ و حرفه‌ای باشد تعداد مهر‌ها آن بیشتر است. حالا می‌توانید کمی بین ساز یک مهر و دو مهر تمایز قائل شوید. سنتور علیزاده یک مهر از چوب گردو در تمامی قسمت‌ها بهره می‌برد. گوشی‌های کوک از فولاد انتخاب شده، که کوکی پایدار و با ثبات در اختیار شما می‌گذارد. در این ساز از بهترین سیم‌ها از جنس نیکل و برنز استفاده شده است. پس اگر به دنبال یک سنتور برای شروع هستید سنتور علیزاده یک مهر می‌تواند یک انتخاب دقیق برای شما باشد.

سنتور علیزاده 2 مهر


سنتور علیزاده 2 مهر

سنتور «علیزاده» دومهر ، مناسب برای هنرجویان و برای یک شروع استاندارد بسیار مقرون‌به صرفه است. چوب استفاده شده در این بدنه یا همان جعبه‌ی صوتی و صفحه رویی سنتور از چوب‌ بسیار مقاوم و با کیفیت گردو است. صفحه ارتعاش یا همان صفحه رو از مرغوب‌ترین قسمت چوب گردو بدون گره انتخاب شده و دو گل مشبک برای خروج صدا در طرفین صفحه ایجاد شده است. چوب گردو به دلیل ساختار منسجم و مستحکم در برابر ضربه و رطوبت محیط مقاوم است و طول عمر بالایی نسبت به چوب‌های دیگر دارد. این سنتور همچون یک ساز استاندارد از ۱۸ خرک به ارتفاع تقریبی ۲ و قطر ۱.۵ سانتی‌متر بهره می‌برد. ۷۲ گوشی از جنس فولاد، پایداری و کوک ساز شما را به خوبی حفظ خواهد کرد. کیفیت مناسب صفحه‌ی زیر و رو، استحکام کلاف‌ها و بالانس صدایی از ویژگی‌های سنتور علیزاده است. با تهیه این سنتور خیال خود را از بابت کیفیت و صدایی جذاب برای سال‌های بسیار راحت کنید.

سنتور علیزاده 3 مهر


سنتور علیزاده 3 مهر

سنتور از خاص ترین سازهای موسیقی ایرانی است. این ساز در دسته بندی سازهای زهی-کوبه ای جای می گیرد، یعنی در ساختار آن، سیم هایی وجود دارد که ارتعاش آنها (بوسیله ضربه های مضراب) عامل ایجاد صوت منحصر به فرد این ساز است. سنتور قدمت بسیاری دارد و خوشبختانه امروزه همچنان بعنوان یک ساز مطرح، جایگاه خود را در فرهنگ موسیقی ایران حفظ کرده است. از این رو، سازندگان متعددی به ساختن آن می پردازند، چرا که کماکان هنرمندان زیادی به نواختن آن علاقه دارند. سنتور علیزاده 3 مهر، از ساخته های استاد سلیم محمد علیزاده است. این ساز بعنوان یک ساز 3 مهر و بهترین ساز ساخته شده توسط این سازنده معرفی می شود. تمام بخش های صفحه رویی، صفحه زیرین (کفه)، کلاف و خرک ها در این سنتور از جنس چوب گردو است که پرداخت انجام شده (لاک الکل) بر روی بدنه اصلی، رنگ مات و نسبتاً تیره رنگی را پدید آورده، اما خرک ها بصورت خود رنگ هستند. صدای مطلوب این سنتور را می توان در تمام محدوده صوتی آن (سیم های زرد، سیم های سفید و بخش پشت خرک) شنید و اثری از ویژگی های بد و منفی مثل “تقه” یا “تپ تپ” در این صدا وجود ندارد، که اینها همه نشان از پل گذاری های درست و در مجموع صنعت دقیق و اصولی این سنتور است. در مقابل بعنوان یک امتیاز می توان به خوش صدایی و شفافیت صدای سیم های سفید و پشت خرک (یعنی صداهای زیر) اشاره کرد که در مقایسه با بسیاری سازها به وضوح قابل تشخیص است. سنتور 3 مهر علیزاده به طور کلی یک ساز خوش ساخت و خوش صدا است که می تواند مورد استفاده هنرجویان و نوازندگان سطوح مختلف قرار بگیرد.

مشاهده کلکسیون کامل سنتور علیزاده: خرید سنتور

برگرفته از : ساز24





:: موضوعات مرتبط: شناخت آلات موسیقی , ,
:: برچسب‌ها: سنتور , خرید سنتور , راهنمای خرید سنتور ,
:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 آذر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
هیراد در تاریخ : 1399/3/21/3 - - گفته است :
من همیشه از سنتور های استاد علیزاده استفاده کردم و فکر میکنم در بین سنتور هایی که صدای انها را شنیدم یکی از بهترین صداهای بازار فعلی ایران بشاد


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: