کدوم دانشگاه برم؟ با کدوم استاد درس بردارم؟
نوشته شده توسط : گرین پست

کدوم دانشگاه برم؟ با کدوم استاد درس بردارم؟

شاید شنیدن عبارت نقد و بررسی اساتید براتون عجیب باشه و تا امروز به این فکر نکرده باشید که در زمینه آموزش به سیستمی برای نقد و بررسی اساتید نیاز داریم، اما مسئله اینه که هر سال هزاران جوان ایرانی بعد از تمام کردن تحصیلات پایه، متقاضی دانشگاه هستن. نبود اطلاعات کافی، تغییر قوانین، چالش بزرگی مثل کنکور، انتخاب رشته و مسائل شبیه این، به بحران های جوانی و نوجوانی اضافه شده و شرایط سختی رو برای مهندسان، پزشکان، هنرمندان و دانشمندان آینده به وجود میارن. در این شرایط، هستند دانشجوهایی که چندین سال تجربه کسب کرده‌ان و دوست دارن آموخته‌های خودشون رو در تمام جنبه های انتخاب دانشگاه، درس برداشتن با استاد و مسائلی به این شکل با دیگران به اشتراک گذاری کنن. اُستادیو استارتاپیه که بستر این کار شده و سعی میکنه راهنمای افراد در راه انتخاب های بهتر باشه.

چرا نقد و بررسی اساتید مهمه؟

اینکه در زمان تحصیل در یک دانشگاه بدونیم کدوم استاد چطور عملکردی داره، مسئله کوچکی نیست. به عنوان مثال شاید یک نفر روی حضور و غیاب حساس باشه، یک نفر روی میان ترم، استادی به جنبه های صنعتی مسائل تئوری علاقه مند باشه، دانشیاری سوالات خودش رو از یک کتاب مخصوص استخراج کنه. در این شرایط دانشجویی که پیش از انتخاب واحد این مسائل رو بدونه، متناسب با شرایط خودش انتخاب رشته می‌کنه و در طول ترم با رعایت همون نکات، شرایط تحصیلی بهتری برای خودش را فراهم می‌کنه.

اُستادیو هزاران استاد از دانشگاه‌های سراسر کشور رو در دل خودش جا داده و تبدیل به بزرگترین پلتفرم تعاملی دانشجو و استاد شده که این امکان رو به دانشجویان می‌ده تا پارامترهایی مثل نمره دهی، دانش تخصصی، جذابیت درس و سختی تکالیف رو ارزیابی کنن. همچنین امکان ثبت نظرات تخصصی و دیدگاه‌های شخصی وجود داره.


کدوم دانشگاه برم؟ با کدوم استاد درس بردارم؟

نقد و بررسی دانشگاه ها تنها در اُستادیو

در تمام مقاطع تحصیلی چه برای کارشناسی چه کارشناسی ارشد و چه دکترا، شناخت دانشگاه، امکانات، اساتید، خدمات رفاهی و ویژگی‌های شبیه این ضروریه. به عنوان مثال شاید من نوعی فردی باشم که امکاناتی مثل خوابگاه، فضای سبز و بوفه برام اهمیت چندانی نداره و فقط به کیفیت دروس ارائه شده و اعتبار علمی اهمیت می دم. در این شرایط انتخاب مناسب برای من دانشگاه A خواهد بود اما فرد دیگری بیشتر از اینکه به مسائل علمی صرف تمرکز داشته باشه، موقعیت شهری، سرویس های رفت و آمد و اخلاق پرسنل رو مد نظر داره. در این شرایط دانشگاه B برای اون انتخاب بهینه‌تری محسوب می‌شه. این موضوع مهم مخصوصا زمانی که شخص تازه از فضای دبیرستان قصد ورود به فضای دانشگاه رو داشته باشه، برجسته میشه. همچنین برای افرادی که باید از شهر خودشون مهاجرت کنن و در شهر دیگری تحصیل کنن، مسئله مطرح شده اهمیت بیشتری داره. بررسی فضای حال حاضر کشور نشون میده که هیچ مرجع تخصصی برای دریافت اطلاعات آموزشی معطوف به نقد و بررسی اساتید و دانشگاه‌ها توسط دانشجویان وجود نداره و به همین علت اُستادیو برای حل این مسئله پیش قدم شده.

شناسایی اساتید برتر با رای دانشجوها

صرف اینکه دانشجوهای یک دانشگاه بدونن کدوم استاد از دیگری عملکرد بهتری داره( طبق مولفه‌هایی که پیش از این در موردشون صحبت کردیم) شاید در نگاه اول تنها محدود به انتخاب رشته بشه و مسئله آنچنان موثری به نظر نرسه. اما در نگاه کلان به هیچ وجه نمیشه ساده از کنارش عبور کرد، چراکه انتخاب استاد با دید بازتر توسط دانشجو در هر انتخاب واحد میتوونه مسیر تحصیلی دانشجو رو به پیشرفت هموارتر کنه.

جمع بندی و کلام آخر

در این نوشته به طور مختصر معرفی کلی اُستادیو رو ارائه دادیم. کار با ضرورت وجود یک مرجع تخصصی برای انتشارات اطلاعات مربوط به اساتید و دانشگاه‌ها شروع شد و در ادامه به طور تخصصی ذیل بندهای نقد و بررسی استاد دانشگاه ادامه پیدا کرد. امیدواریم نظرات خودتون رو درباره این مطلب با ما مطرح کنید و از اون مهمتر پیشنهاداتتون رو برای ارتقای این سامانه در اختیارمون بذارین.

منبع: کدام دانشگاه بروم؟





:: موضوعات مرتبط: کدام استاد کدام دانشگاه , ,
:: برچسب‌ها: استادیو , ارزیابی دانشگاه ,
:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: