کدوم دانشگاه برم
نوشته شده توسط : گرین پست

کدوم دانشگاه برم؟

همه ما زمانی که تحصیلات متوسطه رو تموم می کنیم به این فکر میکنیم حالا باید کدوم دانشگاه برم؟؟ چه رشته ای بخونم؟؟ یعنی دو تا چالش داریم اول انتخاب رشته مورد نظرمون تو دانشگاه و بعد انتخاب دانشگاهی که میخوایم توش تحصیل کنیم و معمولا همه با خودمون می گیم حالا فعلا صبر کن ججواب کنکور که اومد موقع انتخاب رشته روی چالش دوم فوکوس بیشتری می کنم؛ ولی واقعیت اینه که دانشگاه محل تحصیل آینده شما رو می تونه دگرگون کنه و این خیلی مهمه از همون اول رو چه دانشگاهی تمرکز کردید. کدوم دانشگاه به روحیات شما سازگار؟ از محیط کدوم دانشگاه خوشتون میاد.

چالش کدوم دانشگاه برم؟ یه چالشی مهمیه که جاهای زیادی اومدن به این سوال پاسخ دادند. اگه تو گوگل سرچ کنید کدوم دانشگاه برم احتمالا چشمتون به سایت استادیو (ostadio.com) بخوره. اینجا خیلی قشنگ داره این چالش رو حل می کنه و بهتون کمک میکنه که دانشگاه مورد نظرتون رو برای تحصیل انتخاب کنید.

شاید الان با خودتون بگید که در مقاطع بالاتر تحصیل هم این چالش رو داریم مثلا انتخاب رشته ارشد، انتخاب رشته دکترا و من در اینجا میگم بله !!!! ؟؟؟؟ قطعا که داریم. ولی اونجا دیگه شما چشم و گوشتون باز شده، با دانشگاه های زیاد در دوران کارشناسی تو آشنا شدید. احتمالا از دانشگاه های مختلف دوست و رفیق زیادی پیدا کردید و میتونید به صورت تمام مستقیم از تجربه های اونها استفاده کنید. اساتید هم که معمولا دانشگاه های دیگه رو میشناسن و میتونید از اونا مشاوره بگیرید. پس چالش "کدوم دانشگاه برم؟" برای دوره کارشناسی خیلی مهم تر و حیاتی تره.


کدوم دانشگاه برم؟ با کدوم استاد درس بردارم؟

در تمام مقاطع تحصیلی چه برای کارشناسی چه کارشناسی ارشد و چه دکترا، شناخت دانشگاه، امکانات، اساتید، خدمات رفاهی و ویژگی‌های شبیه این ضروریه. به عنوان مثال شاید من نوعی فردی باشم که امکاناتی مثل خوابگاه، فضای سبز و بوفه برام اهمیت چندانی نداره و فقط به کیفیت دروس ارائه شده و اعتبار علمی اهمیت می دم. در این شرایط انتخاب مناسب برای من دانشگاه A خواهد بود اما فرد دیگری بیشتر از اینکه به مسائل علمی صرف تمرکز داشته باشه، موقعیت شهری، سرویس های رفت و آمد و اخلاق پرسنل رو مد نظر داره. در این شرایط دانشگاه B برای اون انتخاب بهینه‌تری محسوب می‌شه. این موضوع مهم مخصوصا زمانی که شخص تازه از فضای دبیرستان قصد ورود به فضای دانشگاه رو داشته باشه، برجسته میشه. همچنین برای افرادی که باید از شهر خودشون مهاجرت کنن و در شهر دیگری تحصیل کنن، مسئله مطرح شده اهمیت بیشتری داره. بررسی فضای حال حاضر کشور نشون میده که هیچ مرجع تخصصی برای دریافت اطلاعات آموزشی معطوف به نقد و بررسی اساتید و دانشگاه‌ها توسط دانشجویان وجود نداره و به همین علت اُستادیو برای حل این مسئله پیش قدم شده.

بریم بخشی از مقاله جذاب استادیو رو در این باره بخونیم:

قطعا همه ما زمانی که میخوایم وارد دانشگاه بشیم بعد از انتخاب رشته ای که دوست داریم، یه چالش دوم "کدوم دانشگاه برم؟" رو داریم .شاید شنیدن عبارت نقد و بررسی اساتید براتون عجیب باشه و تا امروز به این فکر نکرده باشید که در زمینه آموزش به سیستمی برای نقد و بررسی اساتید نیاز داریم، اما مسئله اینه که هر سال هزاران جوان ایرانی بعد از تمام کردن تحصیلات پایه، متقاضی دانشگاه هستن. نبود اطلاعات کافی، تغییر قوانین، چالش بزرگی مثل کنکور، انتخاب رشته و مسائل شبیه این، به بحران های جوانی و نوجوانی اضافه شده و شرایط سختی رو برای مهندسان، پزشکان، هنرمندان و دانشمندان آینده به وجود میارن. در این شرایط، هستند دانشجوهایی که چندین سال تجربه کسب کرده‌ان و دوست دارن آموخته‌های خودشون رو در تمام جنبه های انتخاب دانشگاه، درس برداشتن با استاد و مسائلی به این شکل با دیگران به اشتراک گذاری کنن. اُستادیو استارتاپیه که بستر این کار شده و سعی میکنه راهنمای افراد در راه انتخاب های بهتر باشه.

می بینیم اینجا نکته قشنگی رو یادآور شده. نقد وبررسی اساتید. یعنی چی؟ یعنی اینکه ما اگه بدونیم دانشجوهای دیگه در مورد دانشگاه محل تحصیلشون چه نظری دارن و اساتیدشون رو چطور می بینن ، خیلی راحت تر می تونیم دانشگاه مورد نظر مون رو انتخاب کنیم.


منبع: https://cpcads.tebyan.net/





:: موضوعات مرتبط: کدام استاد کدام دانشگاه , ,
:: برچسب‌ها: استادیو ,
:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
رضا در تاریخ : 1399/6/1/6 - - گفته است :
دانشگاه خوب فقط در اساتید خوب و مطالب در کلاس نیست، رقابت و فضای علمی دانشگاه شما را به سمت تحصیل بهتر سوق میدهد. تحصیل واقعی اما، در کتاب ها و مطالبی است که خود به دنبال آن میروید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: