سنتور موسوی
نوشته شده توسط : گرین پست

شناخت سنتور موسوی


اصولاً در بین ساخته های یک سازنده ساز، تعداد مهرها می بایست سازها را از نظر کیفیت ساخت و متریال به کار رفته در یک رده بندی کیفی قرار بدهد. در سنتورهای موسوی این مسأله به وضوح دیده می شود. چنان که سنتور دو مهر موسوی نسبت به مدل های قبلی خود یعنی یک مهر ساده و یک مهر ویژه، در ساخت و پرداخت پیشرفته تر است.
در ساخت این سنتور از چوب گردوی مرغوب استفاده شده و اتصال صفحه و کفه و کلاف به یکدیگر به بهترین نحو انجام شده است. چوب استفاده شده در صفحه زیرین (کفه) طرح ابری دارد که این خود نشان از انتخاب چوب با کیفیت برای این بخش است. هم چنین در کلاف راست و چپ که گوشی ها و سیم گیرهای سنتور بر روی آنها قرار می گیرند، از چوب راه راست و قوی استفاده شده است. گوشی ها نیز از نوع آهن آبکاری اتومات دوبل هستند و به خوبی برقو خورده اند تا ساز در نگه داشتن کوک بهتر عمل کند. کیفیت خرک ها و فرم و پرداخت شیطانک ها در مدل دو مهر سنتور موسوی، نسبت به مدل های پایین تر در مجموع بهتر است.
نکته قابل توجه در سنتور موسوی دو مهر، وجود دو سوراخ روی قسمت پایین کلاف برای دسترسی به پل ها و رگلاژ کردن آنها با ابزار مربوطه است. بوسیله پل کش و از طریق این سوراخ ها می توان پل های مربوط به سیم های زرد و یا سیم های سفید و پشت خرک را جابجا کرد. در نوازندگی با سنتور موسوی مدل دو مهر، صدایی نرم، شفاف، قوی و یکدست را در تمام محدوده ساز تجربه خواهید نمود. قیمت این سنتور با کیفیت قابل توجه آن در تناسب است و این ساز را به یکی از گزینه های مناسب برای نوازندگان متوسط و حرفه ای تبدیل می کند.

سنتور موسوی


متعلقات همراه سنتور موسوی


سنتور موسوی هعمولا همراه جعبه چرمی یا جعبه فومی / آچار کوک و مضراب سنتور ارائه میشود. برای نگه داری از این محصول نیز لازم است این متعلقات به همراه تهیه شود.


برخی از انواع سنتور موسوی


  • سنتور موسوی یک مهر ساده
  • سنتور موسوی دو مهر ساده
  • سنتور موسوی یک مهر ویژه
  • سنتور موسوی حرفه ای
  • سنتور موسوی دو مهر ویژه
 

منبع: https://saaz24.com/product/santour-mousavi-domohr-sadeh/





:: موضوعات مرتبط: شناخت آلات موسیقی , ,
:: برچسب‌ها: خرید سنتور , سنتور موسوی , شناخت ساز ,
:: بازدید از این مطلب : 406
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آبان 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
سحر در تاریخ : 1399/5/6/1 - - گفته است :
سنتور های کارگاه موسوی بی شک کیفیت و قیمتی دارند که این بازار برای آنها رقیبی وجود ندارد.
با تحقیقات و تلاشی که برای پیدا کردن سنتور مناسب داشتم سنتورهای موسوی بی شک بهترین سازی بود که در این بازار پیدا کردم

/weblog/file/img/m.jpg
حمید در تاریخ : 1399/4/28/6 - - گفته است :
سنتور موسوی را با تحقیق بسیار دربازار سنتور تهران پیدا کردم و واقعا از کیفیتی که به من تحویل دادند راضی هستم.
این ساز به هیچ وجه هنگام نوازندگی مرا خسته نکرد و صدایش هم هارمونی خیلی زیبایی داشت

/weblog/file/img/m.jpg
شیرین در تاریخ : 1399/4/11/3 - - گفته است :
سنتوری که سالها پیش از کارگاه موسوی تهیه کردم هنوز که هنوزه به خوبی کار میکند و صدایی عالی دارد.
در اجراها و استودیو های زیادی همراه من بوده و همیشه از صدای ان راضی بودم

/weblog/file/img/m.jpg
علی در تاریخ : 1399/4/10/2 - - گفته است :
سنتور هایی که استاد موسوی تولید میکنند در واقعا فقط اسم ایشان را روی سنتور دارند و ایشان تولید این سازها را به عهده ندارند
کارگاه ایشان به گونه ای ساخته شده که سنتور های تولیدی این کارگاه تفاوت ساختاری با هم ندارند و دقیقا مانند یک خط تولید انبوه عمل میکند

/weblog/file/img/m.jpg
عابد در تاریخ : 1399/3/31/6 - - گفته است :
سنتور های استاد موسوی همیشه از تمرین های من تا استودیو و کنسرت همراه من بوده.
بی شک این سازنده را برای همگی بخصوص تازه کاران توصیه میکنم چون که قیمتی که این ساز ها دارند کیفیت بی نظیری دارند

/weblog/file/img/m.jpg
بردیا در تاریخ : 1399/2/14/7 - - گفته است :
سنتورهای حمید موسوی کیفیت بسیار بالایی دارند و من از ابتدای دوران نوازندگی تا به امروز از این سنتور ها استفاده می کنم و هیچ وقت من را ناامید نکردند
یکی از دلایل این کیفیت نرم بودن ساز زیر مضراب است که کمک میکند هنرجو ساعات طولانی به تمرین بپردازد

/weblog/file/img/m.jpg
رضا در تاریخ : 1399/2/2/2 - - گفته است :
فکر میکنم استاد موسوی از جمله افرادی هستند که به ساخت سنتور معنایی جدید بخشیدن و با خط تولیدی که دارند میتوانند در هر شرایطی سازی با کیفیت بالا تولید کنند و مشتری یا هنرجو معطل ماه ها صف انتظار اساتید دیگر نشود

/weblog/file/img/m.jpg
محسن در تاریخ : 1398/12/27/2 - - گفته است :
سنتور های استاد موسوی واقعا بهترین سنتور های موجود توی بازار است.نسبت قیمت و‌ کیفیت این سنتور ها مثال زدنی است در رقبا میان رقبا.سنتور های موسوی از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند و این مسأله به خریدار و هنرجو کمک میکند تا سنتور مد نظر خود را با هر بودجه و یا هر سطح هنری پیدا کند.


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: