آموزش شستشوی مبل در منزل
نوشته شده توسط : گرین پست

شستشوی مبل

این یک واقعیت از زندگی است که اثاثیه منزل ما کثیف خواهد شد. در اینجا ما از کثیف شدن مبل‌ها سخن می‌گوییم. ذرات گرد و خاک به ترک‌ها و شیارهای مبل راه پیدا می‌کنند، نوشیدنی‌ها روی آنها ریخته می‌شود و البته حیوانات خانگی نیز در کثیف کردن مبلمان بی‌ تأثیر نیستند. خوشبختانه، تمیز کردن مبل نسبتاً آسان است. تمام آنچه که شما نیاز دارید کمی زمان، برخی شوینده‌های مناسب و وسایلی مانند جاروبرقی و بخارشور است. در ادامه مطلب ما به شما آموزش می‌دهیم که چگونه شستشوی مبل خود را با روش خانگی انجام دهید. البته اگر مبلهای حساس دارید پیشنهاد می کنیم آنها را به خشکشویی هایی که خدمات مبلشویی آنلاین یا آفلاین انجام میدهند بسپارید.

1 همه ما در زمان جاروکشیدن منزل سطح مبل ها را نیز جارو می‎کشیم. اینجا نیز همان کار را باید انجام دهید اما با دقت بیشتر. تمام ذرات و آشغال های بزرگ را جارو بکشید. تمام سطح مبل را پاک کنید. در این مورد به نکات زیر دقت کنید:
1 - از لوله باریک جارو برای ورود به شکاف‌ها و پاک کردن آنها استفاده کنید.
2 - تمام سطوح کوسن‌ها را با جارو برقی جارو کنید.
3 - بالشتک‌ها را برداشته و پایه مبل را با جاروبرقی جارو کنید.


خشکشویی لباس

2 ممکن است لکه‌هایی روی سطح مبل وجود داشته باشد که گرد و غبار یا کثیفی زیادی در آن جمع شده است و با جاروکشیدن از بین نرود، می‌توانید از یک برس موی سفت برای از بین بردن این نوع از لکه‌ها استفاده کنید و دوباره جاروبرقی را برای مَکِش گرد و خاک آزاد شده استفاده کنید. سعی کنید هنگام استفاده از برس مو قدرت دست خود را بیشتر کنید، البته مراقب باشید که به پارچه مبل آسیب نرسانید.

3 ممکن است پرز لباس، فرش و یا موی بدن حیوانات خانگی روی سطح مبل قرار گرفته باشد که با جاروبرقی موفق به زدودن آنها نشوید. برای تمیز کردن آنها می‌توانید از غَلتک پرزدار استفاده کنید. غلتک را در یک جهت استفاده کنید تا موها و پرزهای جمع شده، دوباره به سطح مبل برنگردند. اطمینان حاصل کنید که از هیچ مویی غافل نشدید.

4 در ساخت و سازه بسیاری از مبل‌ها چوب و مواد تزیینی دیگری استفاده می‌شود. این نقاط نیز باید کاملا تمیز و پاک شود. شما می‌توانید شوینده مناسب را بر روی سطح اسپری کنید سپس با دستمال تمیز کنید البته پیشنهاد می‌شود برای جلوگیری از تماس مستقیم شوینده به سطح مورد نظر، ابتدا بر روی پارچه مخصوص اسپری کنید و سپس سطح را تمیز کنید. اگر شوینده مخصوص سطح نیز در منزل نداشته باشید یک پاک‌کننده سطح چند منظوره کافی است.

5 این مرحله از کار براساس نوع و جنس پارچه مبل شما متفاوت است. معمولا باید یک برچسب در جایی که دیده نمی‌شود وجود داشته باشد که به شما می‌گوید روکش مبل از چه چیزی ساخته شده است. البته احتمالاً قبل از خریداری مبل نیز از نوع پارچه مبل مطلع باشید. وجود این برچسب‌ها از این جهت مهم است که معمولاً دستورالعمل‌هایی برای استفاده از محصولات پاک‌کننده روی پارچه دارند. در ادامه برخی از این اختصارات و نشانه ها را توضیح می‌دهیم که هر نماد به چه چیزی اشاره دارد:
W - به معنی استفاده از شوینده water-based به همراه یک بخارشور است.
WS - به این معنی است که شما می‌توانید یا از یک شوینده water-based به همراه بخارشور استفاده کنید یا شوینده‌هایی از نوع dry-cleaning. پاک‌کننده‌های dry-cleaning با مواد پرکلراتیلن شستشو را انجام می‌دهند و هیج اثری از آب در آنها نیست.
S - به این معنی است که شما فقط و فقط می‌توانید از یک روش dry-cleaning استفاده کنید.
Q - به این معنی است که مواد به کار رفته در ساخت مبل اورگانیک است و باید با استفاده از آب سرد شسته شوند.
X - به این معنی است که شما برای پاک کردن مو و زدودن پرزهای روی سطح مبل می‌توانید خدمات حرفه‌ای استفاده کنید.

منبع: حباب





:: موضوعات مرتبط: متفرقه , ,
:: برچسب‌ها: خشکشویی , خشکشویی آنلاین , خشکشویی آنلاین حباب , حباب , شستشوی مبل , مبلشویی آنلاین ,
:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: