مروری بر تاریخچه مواد شوینده
نوشته شده توسط : گرین پست

تاریخچه مواد شوینده لباسشویی

مواد شوینده ای که برای هر نوع شستشویی استفاده میشوند هم مانند سایر مواد دیگر دارای یک تاریخچه هستند. اینکه چطور شده که ما امروز مواد مختلف و شوینده های متنوع استفاده می کنیم و گاها از نتیجه آنها شگفت زده می شویم. فرقی نمیکند که شما مواد قابل شستشوی خود اعم از لباس، پرده و ... را چگونه پاکیزه می کنید. شستشوی شما دستی باشد یا آن را به خشکشویی آنلاین یا خشک شویی آفلاین می سپارید.

تاریخچه مواد شوینده لباس از حدود زمان جنگ جهانی دوم آغاز می شود. علی رغم اینکه از محصولات صابون برای تمیز کردن بدن و لباس تا زمان مصری ها استفاده می شد ، در طول جنگ جهانی دوم پوسته های صابون از کار افتادند. مواد شوینده لباس ، روش ارزان تر و کارآمدتری را برای تمیز کردن ارائه می دهد.


خشکشویی آنلاین

شوینده در واقع صابون نیست. مواد شوینده لباسشویی یک ترکیب شیمیایی است که به تمیز کردن لباس در ماشین لباسشویی کمک می کند زیرا به معلق نگه داشتن آلودگی در آب کمک می کند. وقتی صحبت از تمیز کردن لباس می شود ، ماشین لباسشویی مهم است ، نه مواد شوینده. ماشین لباسشویی از آب و فشار آب برای شل شدن آلودگی لباس استفاده می کند. مواد شوینده به از بین بردن موانع بین مولکول های آب کمک می کند تا آب کاراتر باشد. مواد شوینده همچنین به حالت معلق نگه داشتن خاک کمک می کند تا هنگام تخلیه آب ، آن را شسته شود.

از نظر تاریخی ، صابون استاندارد وقتی لباس با دست خرد می شد یا در رودخانه شسته می شد ، استفاده می شد. در زمان مصریان باستان و بابلی ها ، صابون از چربی و خاکستر حیوانی ارائه می شد. Lye در نهایت به یک محصول صابون محبوب تبدیل خواهد شد. صابون در دوران قرون وسطی به کار شیطان تبدیل شد. انزجار از تمیز کردن بدن و لباس منجر به کاهش محصولات صابونی شد که به گفته برخی از مورخان در گسترش طاعون سیاه (که به طور کلی توسط کک بر روی موش منتقل می شود) نقش داشته است ، زیرا مردم بسیار کثیف بودند.

مواد شوینده در ماشین لباسشویی مدرن

صابون های استاندارد و مبتنی بر چربی نسبت به مکانیک داخلی ماشین های لباسشویی بسیار خشن هستند. مواد شوینده مدرن لباسشویی یک پاک کننده بر پایه قلیایی تهیه می کنند که به آب در تمیز کردن لباس کمک می کند ، اما مواد شوینده مدرن به دلیل خراب نشدن مواد شوینده برای محیط زیست مضر است. در واقع ، یک بار در آب ، مواد شوینده باقی مانده و می توان آن را مشاهده کرد که در مخازن ، شکسته شدن آب و حتی در آب زیر زمین کف می کند ، اگرچه "تمیز" شده است. دانشمندان مدرن برای کمک به کاهش میزان آلودگی آب که مواد شوینده لباسشویی ایجاد می کنند ، روی محصولات سالم سبز کار می کنند.

منبع: lovetoknow.com





:: موضوعات مرتبط: متفرقه , ,
:: برچسب‌ها: خشکشویی , خشکشویی آنلاین , خشکشویی آنلاین حباب , حباب ,
:: بازدید از این مطلب : 524
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: