تبلیغات CPI یا تبلیغات نصبی چیست؟
نوشته شده توسط : گرین پست

تبلیغات CPI یا تبلیغات نصبی چیست؟

عنوان CPI یا هزینه به ازای نصب ممکن است به شکلی ساده انگارانه ماهیت این فرایند را آسان نشان دهد. همان‌گونه که پیشتر توضیح دادیم و از نام آن نیز برمی‌آید، در تبلیغات نصبی (تبلیغات نصب اپلیکیشن)، تبلیغ‌دهنده زمانی هزینه‌ی تبلیغات خود را می پردازد که نصب جدیدی اتفاق افتاده باشد. آنچه در ادامه آمده به شما کمک می‌کند زیر و بم مدل CPI را بهتر درک کنید، اصول بازاریابی CPI (افزایش نصب اپلیکیشن) را بفهمید و پیش از راه‌اندازی کمپین خود، از تفاوت‌های آن با دیگر انواع تبلیغات موبایلی آگاهی یابید.

تبلیغات CPI یکی از شیوه‌هایی است که به واسطه‌ی آن می‌توان نسبت به بودجه‌ی تبلیغاتی و آورده‌ی آن دیدی تقریبی به دست آورد. در این مدل، تبلیغ‌دهنده تنها زمانی هزینه‌ی تبلیغ را می‌پردازد که نصب تازه‌ای به واسطه‌ی آن صورت گرفته باشد، نه صرفاً به خاطر دیده شدن آگهی . این موضوع باعث می‌شود پلتفرم‌های تبلیغاتی سعی کنند آگهی‌ها را در جایگاه‌هایی با نرخ تبدیل (Conversion Rate) بالا قرار دهند و آنها را به سمت مخاطب مناسب هدف بگیرند. با توجه به ارزش بالاتری که نصب اپلیکیشن نسبت به دیده شدن آگهی دارد، هزینه‌ی کمپین‌های CPI نیز به همین نسبت بالاتر خواهد بود. این میزان بسته به پلتفرم (iOS یا Android)، نوع آگهی و عوامل دیگر متغیر است.


تبلیغات نصبی

آیا می توان به تبلیغات نصب اپلیکیشن یا تبلیغات CPI تکیه کرد؟

در ماه می سال 2016، یکی از معتبرترین شرکت‌های تبلیغات موبایلی و تبلیغات اینترنتی در جهان، نمایش آمار‌های مربوط به کمپین‌های CPI مشتریانش را در گزارش‌های دوره‌ای عملکرد خود متوقف کرد. توجیه شرکت یاد شده برای این کار این بود: «مدل CPI هنوز نقش ویژه‌ی خود را دارد، اما در ارزیابی میزان موفقیت بازاریابی اپلیکیشن‌ها دیگر نباید آن را جزو معیار‌های اصلی به حساب آورد». منطق این حرف از گزارش‌های فزاینده‌ای نشأت می‌گرفت که از فروکش کردن «تب اپلیکیشن» میان کاربران موبایل خبر می‌دهند. بر اساس این گزارش‌ها، کاربران موبایل این روز‌ها به نسبت گذشته اپلیکیشن‌های کمتری نصب می‌کنند و از این تعداد نیز تعداد محدود‌تری را مورد استفاده قرار می‌دهند. به همین دلیل صرف نصب یک اپلیکیشن نمی‌تواند کماکان معیار خوبی برای سنجش میزان موفقیت آن باشد. اما با تمام این حرف‌ها، وقتی به جای محصولی که اساساً برای فروش اینترنتی در نظر گرفته شده صحبت از تبلیغ خود اپلیکیشن در میان باشد، CPI کماکان نسبت به CPM شاخص معتبر‌تری است. CPI برای اپلیکیشن‌های بازی نیز همچنان معیار فوق‌العاده‌ای به حساب می‌آید، به ویژه اگر پرداخت آن منوط به تحقق دستاوردی مشخص در آن بازی شود که به نوبه‌ی خود نشانه‌ی بسیار قوی‌تری از تعامل کاربر با آن نرم‌افزار خواهد بود تا صرفاً نصب برنامه. واضح است که ارائه‌دهندگان تبلیغات CPI از فروکش کردن تب اپلیکیشن در میان کاربران آگاهی دارند؛ این اطلاعات الفبای کارشان است. در ثانی راه‌های متعددی وجود دارد که از طریق آنها می‌توان به مدل هزینه به ازای نصب اهمیت ویژه‌ای بخشید و بر میزان موفقیت کمپین‌های CPI افزود. معیار‌های دیگری که در کنار CPI می‌توانید مد نظر قرار دهید Cost per Loyal User، Cost per Engagement یا Cost per Purchase (پرداخت به ازای خرید) هستند که مرز میان تعاریف آنها روز به روز در حال محو‌تر شدن است. این موارد را به طور کلی می‌توان زیر چتر تبلیغات CPA یا Cost per Action مخاطب قرار داد.


منبع: تبلیغات نصب اپلیکیشن





:: موضوعات مرتبط: تبلیغات موبایلی , ,
:: برچسب‌ها: تبلیغات آنلاین , تبلیغات نصبی , تبلیغات cpi ,
:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: