نوشته شده توسط : گرین پست

واکسن کرونا

واکسن بیماری کروناویروس ۲۰۱۹ به انگلیسی: COVID‑19 vaccine واکسن‌هایی هستند که با هدف ایجاد ایمنی اکتسابی علیه بیماری کروناویروس ۲۰۱۹ (کووید‑۱۹) در حال طراحی، ساخت یا تولید هستند. اقداماتی که در گذشته به منظور تهیه واکسن علیه بیماری‌های کروناویروسی مانند نشانگان تنفسی حاد و نشانگان تنفسی خاورمیانه انجام شد، باعث افزایش اطلاعات در مورد ساختار و عملکرد کروناویروس‌ها شده‌است. این اطلاعات به دانشمندان کمک می‌کند که با سرعتی بالاتر از حد معمول، واکسن‌هایی متعدد و نوآورانه برای مقابله با کووید‑۱۹ طراحی و تولید کنند.

وضعیت مجوز استفاده از واکسن‌های کووید-۱۹ در کشورهای مختلف

  • Approved for general use, mass vaccination underway
  • EUA (or equivalent) granted, mass vaccination underway
  • EUA granted, limited vaccination
  • Approved for general use, mass vaccination planned
  • EUA pending

تا ژانویه ۲۰۲۱ تعداد ۶۹ واکسن پیشنهادی در مرحله کارازمایی بالینی هستند که شامل ۴۳ واکسن در فازهای ۱ و ۲ و ۲۶ واکسن در فازهای ۲ و ۳ هستند. در فاز ۳ چندین واکسن پیشنهادی دارای تأثیری ۹۵درصدی در جلوگیری از ابتلا به کووید-۱۹ گزارش شده‌اند. تا ژانویه ۲۰۲۱ تعداد ۹ واکسن حداقل از یک کشور مجوز استفاده درمانی برای تزریق و استفاده عمومی را دریافت کرده‌اند. این واکسن‌ها شامل دو واکسن RNAواکسن کووید-۱۹ فایزر و واکسن کووید-۱۹ مدرنا، سه واکسن غیرفعال کروناواک، BBIBP-CorV و BBV152)، سه واکسن وایرال وکتور (اسپوتنیک ۵، ای‌زددی۱۲۲۲ و Ad5-nCoV) و یک واکسن پپتیدی (EpiVacCorona) می‌باشند. بسیاری از کشورها اولویت دریافت واکسن را به گروه‌های جمعیتی با خطر بالا مانند افراد مسن و افراد در معرض ابتلا مانند کادر درمانی اختصاص داده‌اند. طبق آمار رسمی تا ۳۰ ژانویه ۲۰۲۱ حدود ۹۵ میلیون دوز واکسن در سراسر دنیا به افراد تزریق شده‌است. فایزر، مدرنا و آسترازنکا پیش‌بینی کرده‌اند که تا پایان سال ۲۰۲۱ می‌توانند ۵/۳ میلیارد دوز واکسن تولید کنند که این تعداد می‌تواند حدود ۳ میلیارد نفر را واکسینه کند. تا ماه دسامبر بیش از ۱۰ میلیارد دوز واکسن توسط کشورهای مختلف، پیش سفارش شده‌اند. حدود نیمی از این تعداد توسط کشورهای ثروتمندی خریداری شده‌اند که در مجموع تنها ۱۴ درصد از جمعیت دنیا را شامل می‌شوند.

منبع:ویکی پدیا



:: موضوعات مرتبط: اخبار دنیا , ,
:: برچسب‌ها: کرونا ,
:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرین پست

انفجار در بندر بیروت

انفجار بندر بیروت در تاریخ ۴ اوت ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد ۱۳۹۹) در بندر بیروت واقع در بیروت، پایتخت لبنان رخ داد و ساختمان‌های زیادی در منطقهٔ اشرفیه را تخریب کرد. موج ناشی از انفجار باعث وارد شدن خسارات گسترده به ساختمان‌های اطراف محل انفجار شد. تاکنون کشته شدن دستکم ۱۵۷ نفر و زخمی شدن حدود ۵٬۰۰۰ نفر بر اثر این انفجار تأیید شده‌است. بر اساس اعلام فرمانداری بیروت، بیش از ۳۰۰ هزار نفر بر اثر این حادثه بی‌خانمان شده‌اند. ویکی پدیای فارسی

بزرگی این انفجار به حدی بزرگ بود که دستگاه های زلزله نگار، لرزشی به بزرگی 4.5 ریشتر ثبت کردند. این لرزش به حدی بزرگ بود که در کشور قبرس با 200 کیلومتر فاصله هم حس شد. علت این انفجار نگه‌داری نامناسب مواد شیمیایی قابل اشتعالی بود که شامل آمونیم نیترات اعلام شده. این مواد متعلق به یک کشتی با پرچم مولداوی بوده که سال 2014 در بیروت پهلو گرفته بود. کشتی حامل حدود 2750 تن آمونیم نیترات بود که در راه موزامبیک با ایجاد نقص فنی در موتورش مجبور به پهلو گرفتن در بیروت شد. یک روز بعد از انفجاری مهیب در بندر بیروت، امدادگران همچنان به دنبال ده‌ها نفری هستند که ناپدید شده‌اند. لبنانی‌ها که پیش از این انفجار هم از وضعیت ناراضی بودند نخبگان سیاسی این کشور را متهم کرده‌اند که اهمال و بی کفایتی‌شان منجر به این حادثه شده‌است. دولت لبنان دو هفته وضعیت اضطراری اعلام کرده و بعضی از مسئولان در بازداشت خانگی هستند. bbc persian

اولین تظاهرات در لبنان بعد از انفجار بزرگ بیروت

بیروت، شامگاه پنجشنبه شاهد درگیری میان ده‌ها معترض و نیروهای امنیتی بود که قصد جلوگیری از حرکت معترضان به سمت مقر پارلمان این کشور را داشتند. برخی از معترضان موتورسوار اقدام به پرتاب سنگ به سمت نیروهای امنیتی کردند و برخی دیگر با آتش زدن تایر خیابان‌ها را مسدود کردند. این نخستین اقدام اعتراضی شهروندان لبنانی پس از انفجار بیروت بود و به درخواست فعالان برگزار شد. بسیاری از مردم لبنان می‌گویند که غفلت و ناکارآمدی دولت علت این انفجار بود. انفجاری که همچنین حدود پنج هزار نفر را زخمی کرد. از زمان این حادثه دو مقام استعفا کرده‌اند. مروان حماده، نماینده پارلمان روز چهارشنبه و تریسی شامون، سفیر لبنان در اردن روز سه شنبه کناره گیری کردند و گفتند این فاجعه نشان می‌دهد کشور نیازمند یک رهبری تازه است. دنیای اقتصاد



:: موضوعات مرتبط: اخبار دنیا , حوادث , ,
:: برچسب‌ها: انفجار ,
:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرین پست

کرونا در ایتالیا

ویروس کرونا در ایتالیا

دولت ایتالیا به رستوران‌ها، میخانه‌ها، فروشگاه‌ها و آرایشگاه‌ها اجازه داده تا پس از ده هفته فعالیت خود را با رعایت ضوابط بهداشتی از سر بگیرند. تعداد قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا یکشنبه ۱۴۵ نفر اعلام شد که پایین ترین رقم از ۹ مارس، ۱۹ اسفند است. کسب و کارهای بازگشایی شده موظف به رعایت دستورالعمل های بهداشتی هستند. در رستوران ها تنها اعضای خانواده ها می توانند در کنار هم بنشینند. آرایشگاه‌ها، تنها با وقت قبلی می تواند پذیرای مشتریان خود باشند.
کشیش ها هم موظف به رعایت دستورالعمل های بهداشتی حین اجرای برنامه های دینی هستند.
در اسپانیا و بریتانیا نیز تعداد قربانیان ویروس رو به کاهش است.تعداد درگذشتگان بیماری کووید-۱۹ در اسپانیا یکشنبه به ۸۷ نفر رسید که پایین ترین رقم از زمان اعمال قرنطینه در این کشور بوده است.در بریتانیا نیز تعداد درگذشتگان در روز یکشنبه ۱۷۰ نفر اعلام شد که پایین ترین رقم از ۲۴ مارس، ۵ فروردین است.

منبع:BBC NEWS فارسی

دولت ایتالیا همچنین اجازه سفر در سراسر این کشور را از همین تاریخ خواهد داد. البته جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا خواستار بازگشت تدریجی کشور به شرایط عادی شده است چرا که به شدت نگران وقوع موج دوم بحران کرونا است.
ایتالیا سومین آمار بالای مرگ و میر بر اثر کرونا را در جهان پس از آمریکا و بریتانیا دارد. ایتالیا نخستین کشور اروپایی بود که در ماه مارس با هدف مقابله با شیوع این ویروس مرگبار تدابیر محدودکننده‌ای را اتخاذ و اجرا کرد.
قرار است برخی فروشگاه‌ها و کسب و کارها نیز از 18 ماه می به تدریج فعالیت خود را از سربگیرند. به اعتقاد تحلیلگران، لغو محدودیت‌های سفر از 3 ژوئن می‌تواند یک نقطه عطف بزرگ و مهم برای بازگشت اقتصاد ایتالیا به رونق و رشد باشد.

منبع:ایرنا



:: موضوعات مرتبط: اخبار دنیا , ,
:: برچسب‌ها: کرونا ,کروناویروس ,بیماری ,
:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرین پست

سقوط قیمت نفت در جهان

روز جمعه (۳ آوریل/۱۵ فروردین) و پس از توییت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، درباره گفتگوی او با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و اظهار امیدواری آقای ترامپ درباره احتمال نزدیکی مواضع عربستان و روسیه بر سر تولید، قیمت نفت پس از هفته‌ها سقوط افزایش یافت؛ و هر بشکه برنت با حدود چهار دلار افزایش به بالای ۳۴ دلار رسیده بود. افزایش قیمت نفت در روز جمعه در حالی بود که کمتر از دو هفته پیش هر بشکه نفت برنت به زیر ۲۲ دلار هم رسیده بود؛ این نرخ، پائین‌ترین قیمت نفت را در ۱۸ سال اخیر ثبت کرد.

چین، بزرگترین وارد‌کننده جهان است که تا پیش از شیوع کرونا حدود روزانه حدود ۱۴میلیون بشکه نفت وارد می‌کرد؛ کاهش این تقاضا و چشم‌انداز منفی بازار باعث افت قیمت نفت در جهان شد.

از جمله دلایل عمده سقوط قیمت نفت در ماههای اخیر کاهش تقاضا در بازار و همچنین تنش عربستان و روسیه بر سر قیمت بوده است. اختلاف اخیر روسیه و عربستان به حدود یک ماه پیش بر‌می‌گردد، زمانی که اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و روسیه تصمیم داشتند روزانه یک و نیم میلیون بشکه‌ از تولید خود بکاهند که با اختلاف ریاض و مسکو (تولید کننده غیرعضو) توافقی حاصل نشد و متعاقب آن قیمتها سقوط کرد.

قیمت نفت از ابتدای سال جاری میلادی شاهد کاهشی معادل ۶۵ درصد بوده است.

با فراگیری کرونا در جهان، بسیاری از شرکتهای نفتی یا تولید را متوقف کرده‌اند و یا حجم تولید را کاهش داده‌اند. این وضعیت باعث شده شرکتهای بزرگ نفت و گاز در جهان هزینه‌های خود را هم در سال جاری میلادی (۲۰۲۰) کاهش دهند. هشت شرکت بزرگ نفتی در جهان، از جمله آرامکو (شرکت ملی نفت عربستان) و شرکت هلندی-بریتانیایی "رویال داچ شل" اخیرا این کاهش هزینه‌ها را معادل ۲۸میلیارد دلار اعلام کرده‌اند. این رقم معادل بیست درصد هزینه‌های اصلی است که پیشتر ۱۴۲ میلیارد دلار اعلام شده بود.

عربستان پیش از اتفاقات اخیر گفته بود قصد دارد از دو ماه دیگر (ماه مه) با افزایش ۶۰۰ هزار بشکه در روز، صادرات خود را به ۱۰/۶ میلیون بشکه برساند. تولید روزانه نفت عربستان در ماه‌های گذشته به طور متوسط ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه بود ولی گفته شده تا ۱۲ میلیون بشکه در روز ظرفیت تولید دارد.عربستان از جمله کشورهایی است که تولید نفت در آن ارزان تمام می‌شود.

منبع: bbc news فارسی

راه حل اوپک پلاس برای این مشکل:

اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و صادرکنندگان بزرگ غیر عضو، ملقب به "اوپک پلاس"، جلسه‌ای اضطراری برگزار کردند که عربستان میزبان آن بود. کشورهای عضو اوپک و هم‌پیمانان آن از جمله روسیه در یک نشست اضطراری با کاهش روزانه ۱۰ میلیون بشکه‌ای تولید نفت خود به توافق رسیدند. این تصمیم از نظر گستره و میزان کاهش تولید بی سابقه است ویک اقدام تاریخی محسوب می شود. با این وجود، بازارهای جهانی نفت امروز جمعه ۱۰ آوریل با کاهش قیمت ها این پیام را فرستادند که میزان کاهش تولید ۱۰ میلیون بشکه در روز کافی نیست و نمی تواند تعادل از بین رفته بین عرضه و تقاضای جهانی نفت بر اثر کرونا را دوباره احیا کند. گسترش اپیدمی کرونا، آهنگ رشد تولید دراقتصاد جهانی را به شدت تحت تأثیر قرار داده و کاهش داده است. توقف بسیاری از فعالیت های اقتصادی و اجرای سیاست های جداسازی اجتماعی و قرنطینه و مسدود شدن مرزها برای مسافران، تقاضای جهانی نفت خام را در حدود ٢٠ تا ٢٥ میلیون بشکه در روز کاهش داده است. در همین حال ظرفیت ذخیره سازی نفت که از هفته های گذشته در بسیاری از کشورهای جهان آغاز شده است، به مرحله نزدیک به اشباع رسیده است. در چنین شرایطی است که کاهش ۱۰ میلیون بشکه ای نفت نمی تواند بازار های جهانی نفت را قانع کند.

منبع: rfi.fr



:: موضوعات مرتبط: اخبار دنیا , ,
:: برچسب‌ها: نفت , کورنا , اقتصاد جهانی ,
:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرین پست

ویروس کرونا که ابتدا در ووهان چین شایع شد، در حال حاضر بسیاری از کشورها را درگیر کرده است. ایتالیا از جمله کشورهای اروپایی است که شمار مبتلایان یه این ویروس بسیار زیاد است. فرانسه؛ آمریکا، کره جنوبی، ایران و ... از جمله کشورهای درگیر با کرونا هستند. شیوع کرونا ویروس در ایران از قم آغاز شد و بعد از آن تهران و سایر استان های کشور را درگیر کرد. تا اکنون بنا به آکار وزارت بهداشت شمار مبتلایان در این کشور ۲۴۸۱۱ نفر است که از این میان ۸۹۱۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده اند و 1934 نفر جان خود را از دست داده اند.

داروهای کرونا ویروس کدامند؟

نمی توان گفت داروی قطعی که بتواند از ویروس کشنده را مهار کند وجود دارد و ضمن اینکه هنوز آمپولی که برای مقابله با این ویروس تولید شده به مرحله آزمایش بر روی جانور است و روی انسان استفاده نشده است.

راه های مقابله با کرونا ویروس:

  • استفاده از ماسک بویژه در معابر عمومی که تردد در آنها زیاد است.
  • استفاده از دستکش های یک بار مصرف در مکان های عمومی
  • مصرف ویتامین C و میوه هایی که سرشار از ویتامین C هستند مانند پرتقال و لیمو شیرین.
  • استفاده از ژل های ضدعفونی برای پاک سازی دست ها و یا شستن مکرر و مداوم دست ها با آب و صابون.
  • خودت غذاهای گرم و نوشیدنی هایی که طبع گرم دارند مانند انواع دمنوش های گیاهی.
  • مصرف ترخینه که در مناطق غرب کشور یافت می شود در پیشگیری و تحکیم قوای بدنی و مقابله با آنفولانزا بسیار توصیه می شود.

داروهایی که برای بیماران مبتلا به کروناویروس تجویز می شود:

  • Chloroquine
  • Favipiravir
  • Lopinavir / Ritonavir

البته این داروها اختصاصی برای کرونا ویروس نبوده اما اثراث مثبتی نیز دارند همچنین این داروها در مراحل ابتدایی بیماری باید مصرف شوند و برای پیشگیری نباید مورد استفاده قرار بگیرند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار دنیا , ,
:: برچسب‌ها: کرونا , کروناویروس , بیماری , اخبار ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرین پست

کرونا در ایران

بنا به گفتۀ رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت ایران، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به ۴۳ نفر و تعداد کشته‌شدگان به ۸ نفر رسیده است. با جمع بندی آمار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت، از ٤٣ نفری که تا کنون به این ویروس مبتلا شده اند، ٢٦ نفر در قم، ١٠ نفر در تهران، ٤ نفر در گیلان، دو نفر در استان مرکزی و یک نفر در مازندران هستند. وزارت ارشاد ایران با انتشار اطلاعیه ای، از تعطیلی تمامی برنامه های هنری و سینمایی به مدت یک هفته خبر داد.


کرونا در ایران

مسئول رسیدگی به مبتلایان در قم هم مبتلا شد

با مثبت بودن تست کرونا محمدرضا قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم که مسئول رسیدگی به مبتلایان ویروس کرونا در این شهر است، وی قرنطینه شده است. دانشگاه علوم پزشکی شهر قم در اطلاعیه‌ای دلیل ابتلای آقای قدیر را "تماس مکرر با بیماران مبتلا به کرونا" اعلام کرد که "بنا بر توصیه پزشکان می‌بایستی مدتی در قرنطینه تحت نظر" باشد.

احمد امیرآبادی، نماینده قم در مجلس در حساب توییتر شخصی خود نوشت:
آقای رئیس جمهور گفتند فرمانده عملیات برعلیه کرونا وزیر بهداشت است خوب مرکزکرونا گفتید قم است چرا فرمانده به قم نمیاد ضمن این که آزمایش رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم هم که مثبت اعلام شده یعنی ما فرمانده گردانمان هم مجروح شده و فرمانده نداریم.

لغو برنامه های هنری، سینمایی، و تعطیلی مدارس و دانشگاه ها در استان های مختلف ایران

وزارت ارشاد ایران نیز با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که تمامی برنامه‌های هنری و سینمایی در سراسر ایران از روز یکشنبه ۴ اسفند ماه به مدت یک هفته تعطیل است.


ویروس کرونا

تا کنون ابتلای هزاران نفر به این ویروس گزارش شده است. به غیر از چین مواردی دیگری از ابتلا به این بیماری در تایلند، کره جنوبی، ژاپن، تایوان، استرالیا و آمریکا هم مشاهده شده است.

آموزش و پرورش هم از تعطیلی مدارس شهر تهران در روزهای یکشنبه و دوشنبه خبر داده است. خبرگزاری های ایران به نقل از مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران علت این تصمیم را آماده سازی مدارس و رعایت تمهیدات بهداشتی مانند ضدعفونی کردن آنها عنوان کرده اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم از تعطیلی کلیه مدارس و دانشگاه‌های این استان به منظور استریل کردن محیط ها خبر داد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، از مشکوک بودن ابتلای ٣ نفر به کرونا در استان کهگیلویه و بویر احمد خبر داده است.

بسته شدن مرز کشورهای همسایه با ایران در پی شیوع کرونا در ایران

در پی شیوع بیماری کروناویروس ۲۰۱۹ در ایران، ترکیه مرزهای زمینی و ریلی خود با ایران را بسته و از یکشنبه شب پروازها از مبدا ایران را لغو کرده است. بنابر گزارش‌ها گرجستان هم پروازهای ایران را معلق کرده است. نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان هم اعلام کرد که "ارتباط هوایی ایران با ارمنستان و ورود به ارمنستان از گمرک مغری، تنها گذرگاه مرزی دو کشور تعلیق شده است." این ممنوعیت دو هفته برقرار می‌ماند.

در برخی مرزهای ایران از جمله ارمنستان، پاکستان، عراق و ترکیه تدابیر بهداشتی و کنترلی برقرار شده است. سفارت افغانستان در ایران در اطلاعیه‌ای گفته تا اطلاع ثانوی ارائه خدمات کنسولی را به حالت تعلیق درمی‌آورد. عراق پیشتر مرز خود با ایران را بسته و کویت هم تردد به ایران را ممنوع کرده بود.

دو گذرگاه مرزی 'کاپیکوی ' در استان وان و 'اسندره ' در استان هاکاری ترکیه و همچنین گذرگاه بازرگان به روی مسافران ایرانی از امروز بسته شده است. افغانستان، پاکستان هم البته اعلام کردند مرزهای خود با ایران را می‌بندند.

منبع: bbc news فارسی



:: موضوعات مرتبط: اخبار دنیا , ,
:: برچسب‌ها: کرونا , کروناویروس , بیماری , اخبار ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرین پست

ویروس کرونا چیست؟

کروناویروس‌ها خانواده بزرگی از ویروس‌ها هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس و مرس را شامل می‌شود. کروناویروس‌ها در سال ۱۹۶۵ کشف شدند و مطالعه بر روی آن‌ها به‌طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت. تاکنون هفت نمونه از ویروس کرونا کشف شده‌است. آخرین نوع آنها، در دسامبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین با همه‌گیری در انسان شیوع پیدا کرد.


ویروس کرونا

علایم بیماری شامل تب و گاهی مشکلات تنفسی مانند تنگی نفس، تندنفسی و گلودرد و آبریزش بینی است. اولین مبتلایان این بیماری در ووهان در بازار خوراک دریایی کار می‌کردند یا در آنجا حضور داشتند؛ ولی با توجه به گسترش بیماری در افرادی که با حیوانات در تماس نبودند سازمان بهداشت جهانی انتقال انسان به انسان را نیز مد نظر قرار داده‌است.

نسل تازه ویروس کرونا

نسل تازه‌ای از ویروس کرونا یا کرونا ویروس در منطقه‌ای از چین شیوع پیدا کرده که تا کنون جان ده ها نفر را گرفته است. مقامات چین از مردم این کشور خواسته‌اند به شهر ووهان، محل انتشار این ویروس، سفر نکنند و به ساکنان شهر هم توصیه کرده‌اند در شهر بمانند. علایم بیماری شامل تب و گاهی مشکلات تنفسی مانند تنگی نفس، تندنفسی و گلودرد و آبریزش بینی است. اولین مبتلایان این بیماری در ووهان در بازار خوراک دریایی کار می‌کردند یا در آنجا حضور داشتند؛ ولی با توجه به گسترش بیماری در افرادی که با حیوانات در تماس نبودند سازمان بهداشت جهانی انتقال انسان به انسان را نیز مد نظر قرار داده‌است.


ویروس کرونا

تا کنون ابتلای هزاران نفر به این ویروس گزارش شده است. به غیر از چین مواردی دیگری از ابتلا به این بیماری در تایلند، کره جنوبی، ژاپن، تایوان، استرالیا و آمریکا هم مشاهده شده است.

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت در حال بررسی این موضوع هستند که آیا بیماری جدید تهدیدی در سطح جهانی است و آیا سرعت و سهولت گسترش این بیماری در حدی است که اعلام وضعیت اضطراری و محدودیت سفرهای بین‌المللی را موجه جلوه دهد یا نه.

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت در حال بررسی این موضوع هستند که آیا بیماری جدید تهدیدی در سطح جهانی است و آیا سرعت و سهولت گسترش این بیماری در حدی است که اعلام وضعیت اضطراری و محدودیت سفرهای بین‌المللی را موجه جلوه دهد یا نه.

شیوع این ویروس موجب ایجاد بحرانی جهانی و بهداشتی شد طوری که کارشناسان سازمان جهانی بهداشت در حال بررسی این موضوع هستند که آیا بیماری جدید تهدیدی در سطح جهانی است و آیا سرعت و سهولت گسترش این بیماری در حدی است که اعلام وضعیت اضطراری و محدودیت سفرهای بین‌المللی را موجه جلوه دهد یا نه. اکثر کشورهای دنیا مسافرانی که این اواخر به چین سفر داشتن را مورد ارزیابی یا قرنطینه انجام داده و برخی پروازهای دنیا به چین لغو شده‌اند.

راه های مقابله ویروس کرونا


ویروس کرونا

منبع: bbc news فارسی



:: موضوعات مرتبط: اخبار دنیا , ,
:: برچسب‌ها: بیماری , ویروس کرونا , کرونا در چین ,
:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 بهمن 1398 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد