نوشته شده توسط : گرین پست

نکات مهم در اجرای کمپین تبلیغات CPA

همه ما زمانی که میخواهیم یک کمپین تبلیغات آنلاینی را برای وب سایت یا اپلیکیشن خود استارت بزنیم ابتدا بررسی زیادی خواهیم داشت که کدام نوع از تبلیغات انلاین برای مورد ما می تواند مفید باشد. با مشاوران مختلف صحبت می کنیم و در نهایت به یک جمع بندی خواهیم رسید. به فرض اینکه بخواهیم کمپین تبلیغات CPA یا همان هزینه به ازای فعالیت یا اکشن کاربر را استارت بزنیم قطعا ایده آل ترین حالت ممکن رو میخواهیم یعنی اثربخشی فوق العاده و خوب. بنابراین لازم است بدانیم برای اثر بخشی این کمپین چه نکاتی را باید اهمیت داد و مورد توجه قرار داد.

در دنیای مراودات الکترونیکی هیچ نسخه‌ی از پیش تعیین‌شده‌ای برای داشتن یک کمپین CPA یا هزینه به ازای فعالیت خوب وجود ندارد. هر کسب‌و‌کار آنلاینی حاشیه، قیمت و هزینه‌های اجرایی خود را دارد. مهم‌ترین فاکتور در چارچوب‌بندی یک کمپین CPA مطلوب، درک عوامل یاد شده است که به کسب‌و‌کار‌ها اجازه می‌دهد نسبت به هزینه‌هایشان در قبال جذب مشتری جدید، دید قابل قبولی به دست بیاورند. جدا از این موارد، عوامل زیر به طور کلی بر کیفیت یک کمپین CPA تاثیر می‌گذارند:


تبلیغات CPA

  • میزان رشد کسب‌و‌کار:
    آیا کسب‌و‌کار شما در مرحله‌ای است که حاشیه‌ی سود برایتان در اولویت‌های اول، دوم یا سوم قرار می‌گیرد؟ یا در مرحله‌ی رشد هستید و توان قربانی کردن سود در ازای دیده شدن را دارید؟ تعریف دقیق اهداف و ریسک‌ها در تعیین معیارهای راضی‌کننده، نقشی اساسی دارند.
  • بودجه:
    محدودیت بودجه‌ی بازاریابی معمولاً به محافظه‌کاری در هزینه‌های تبلیغات می‌انجامد. اگر در هزینه‌های تبلیغاتی خود با محدودیت مواجه هستید بهتر است روی اهدافِ در دسترس‌تری تمرکز کنید که نرخ تبدیل بالایی دارند. با بالا رفتن بودجه می‌توانید کمپین خود را گسترش داده و به سراغ اهدافی با نرخ تبدیل پایین‌تر و هزینه‌ی بالاتر به ازای اکشن بروید.
  • مجری تبلیغات:
    جایی که هزینه‌های تبلیغاتی خود را در آن خرج می‌کنید تا حد زیادی متأثر از عواملی است که در فاکتور «میزان رشد کسب‌و‌کار» به آنها پرداختیم. بازاریابی مشارکتی، کمپین‌های تبلیغات کلیکی و بازاریابی محتوایی، هر یک انتظارات و نتایج مطلوب متفاوتی دارند. برای نمونه، محتوا ممکن است در کوتاه مدت نرخ تبدیل پایین‌تری داشته باشد اما یکی از پیشران‌های اصلی آگاهی از برند شما تلقی گردد.
  • تعریف اکشن:
    CPA معمولاً به هزینه‌ی جذب مشتریانی گفته می‌شود که حاضرند پول بپردازند. اما همین عنوان به کمپین‌هایی که بر این اساس تعریف می‌شوند نیز اطلاق می‌شود؛ با این توضیح که می‌توان عمل مورد نظر را بر اساس نیاز‌ها و اهداف کسب‌و‌کار تعریف کرد. رویه‌ی مطلوب این است که CPA به عنوان معیاری کلی در نظر گرفته شود که تبدیل‌های ثانویه را به تبدیل اصلی (کسب درآمد) متصل می‌کند.
  • دنبال کردن آمار و ارقام:
    به عنوان یک قانون کلی در کسب‌و‌کار، زیر نظر داشتن و مسلط بودن بر آمار و ارقام معنادار می‌تواند نتایج مثبتی در بر داشته باشد. شما با دنبال کردن شاخص‌های کلیدی کمپین خود و تلاش برای بهبود هرچه بیشتر آنها می‌توانید در ادامه کیفیت کمپین‌های خود را افزایش دهید.

منبع: https://raykaad.com/cost-per-action/



:: موضوعات مرتبط: تبلیغات موبایلی , ,
:: برچسب‌ها: تبلیغات cpa ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرین پست

انواع گیتار

گیتار یک ساز بسیار پرطرفدار در میان علاقه مندان به موسیقی پاپ است. از آنجایی که این ساز، یک ساز دخیل غربی است بنابراین برندهای اصلی و پرطرفدار آن خارجی هستند مانند برند: DG, Yamaha, Almansa, Honner و .... اما سازندگان ایرانی نیز این ساز را تولید می کنند و مورد استقبال هنرجویان و اساتید گیتار قرار گرفته است. در این میان می توان به برندهای: رامین فلاح، رحیم لو، میثم بصری و ... با ما همراه باشید تا در ادامه شما را در مورد برندهای معروف گیتار و مدلهای پر ترند آن بیشتر آشنا کنیم. چرا که ممکن است شما جز آن دسته هنرجویانی باشید که زمانی که به فکر خرید گیتار باشید فقط ذهنتان به سمت برندهای پرترند آن باشد. البته فراموش نکنید قطعا قیمت گیتار نیز به برند آن بسیار وابسته است و رابطه مستقیم با قیمت آن دارد.

برخی مدل های گیتار yamaha


خرید گیتار

  • گیتار Yamaha FJX720SC
    گیتار آکوستیک-الکتریک FJX720SC محصول شرکت یاماها است. گیتارهای آکوستیک یاماها در سراسر جهان بخاطر کیفیت و قیمت مقرون به صرفه‌شان شناخته شده هستند. در این مدل از گیتارهای آکوستیک پیکاپ دار یاماها، برای صفحه رویی از چوب اسپیروس یکپارچه و برای چوب صفحه پشتی و کناره ها و هم چنین دسته از چوب ناتو استفاده شده است. چوب ناتو از نظر طنینی خصوصیاتی مشابه چوب ماهاگانی دارد و از دیگر خصوصیاتش می توان به استحکام و مقاومت در برابر سایش اشاره کرد. جنس فینگربورد یا همان صفحه انگشت گذاری این ساز از چوب رزوود است. بر روی صفحه گلپیدور زیبایی قرار گرفته است تا در صورتی که نوازنده بخواهد ریتم نوازی کند و از پیک استفاده کند، به صفحه آسیبی وارد نشود. طرح بدنه گیتار YAMAHA FJX720SC از نوع Cutaway است که اجازه می دهد نوازنده این ساز به راحتی به فرت دوازدهم و پایین تر از آن دسترسی داشته باشد. وجود پیکاپ و پری امپ بر روی این ساز آکوستیک، امکان اتصال آن به آمپلیفایر برای اجراهای زنده که در آنها به صدای بلندتری از گیتار نیاز است را فراهم می آورد. قابلیت هایی که پیکاپ در اختیارتان قرار می دهد شامل این موارد می شوند: تنظیم EQ – تنظیم ولوم – اسلاید تنظیم Mid Frequency – تیونر کروماتیک الکترونیک که اجازه می دهد ساز در هر موقعیتی سریع و به آسانی کوک شود. جایگاه باتری نیز بر روی کناره و در نزدیکی دسته قرار گرفته و دسترسی به آن برای تعویض باتری آسان است. گیتار YAMAHA FJX720SC چه بصورت آکوستیک و آنپلاگد نواخته شود و چه زمان هایی که به امپلیفایر یا سیستم صوتی متصل باشد، دارای طنین مطلوب، صدای mid-range شفاف، صدای باس واضح و پرقدرت، محدوده دینامیک گسترده و اکشن بسیار خوب سیم ها است.
  • گیتار کلاسیک سایلنت Yamaha Slg200s Tobacco Sunburst
    استفاده از گیتارهای سایلنت در دهه های اخیر گسترش یافته است و دلیل آن را، علاوه بر زیبایی و جذابیت این سازها، می توان قابلیت هایی دانست که یک ساز الکترونیک در اختیار نوازندگان حرفه ای قرار می دهد. هر جا که استفاده از یک ساز آکوستیک با بدنه بزرگ دشوار باشد یا مشکل هایی را ایجاد کند، گیتارهای سایلنت به کمک نوازندگان می آیند. برای مثال در اجراهای زنده، وزن سبک یک گیتار سایلنت به نوازنده اجازه می دهد که به راحتی ساز را با بند روی دوش خود انداخته و روی صحنه جابجا کند. هم چنین قابلیت های صدایی چنین سازی باعث می شود که مانند یک ساز آکوستیک فیدبک نداشته باشد. گیتار کلاسیک سایلنت Yamaha SLG200S با رنگ زیبای Tobacco Sunburst یکی از محبوب ترین مدل های سایلنت یاماها است که دو نسل را پشت سر گذاشته است و هم اکنون در نسل سوم خود به علاقه مندان عرضه می شود. بدنه (Body) و دسته (Neck) این گیار از چوب زیبای ماهاگونی و فریم و فینگربورد آن از چوب مقاوم رزوود ساخته شده اند. این ساز فوق العاده از دو پیکاپ، یکی زیر تیغه خرک و دیگری بصورت میکروفونی بهره می برد که می توان برای رسیدن به صدادهی دلخواه بر روی ساز از آنها بصورت مجزا (تکی) و یا تلفیقی استفاده کرد. کیت الکترونیک این گیتار از نوع SRT Powered با قابلیت های متعدد و کامل از جمله ایفای نقش بعنوان Pre-amp و اکولایزر با بهره مندی از دو مدل ریورب، Chorus، EQ، تنظیم سطح تریبل، بیس و میدل، ولوم، تیونر داخلی و قابلیت تفکیک یا تلفیق پیکاپ ها است. گیتار کلاسیک سایلنت SLG200S یاماها همراه با کیف مخصوص عرضه می شود و با توجه به قابلیت جدا شدن بخشی از فریم، حمل این گیتار به ساده ترین شکل ممکن برای شما امکان پذیر است.

برخی مدل های گیتار Almansa


خرید گیتار

  • گیتار Almansa 413F
    برای نوازندگی در سبک خاص فلامنکو، داشتن یک گیتار خوش ساخت که از متریال حرفه ای بهره می برد و دارای وزن مناسب و طنین صدای مطلوب است، می تواند اطمینان بخش یک شروع عالی و تداوم مسیری حرفه ای و بی نقص باشد. گیتار Almansa 413F یا همان ۴۱۳ Flamenco، یکی از گیتارهای فلامنکو ساخته شده در کشور اسپانیا توسط کمپانی آلمانزا است که در ساخت تمام بخش های آن از چوب های با کیفیت و دستچین شده استفاده شده است. صفحه رویی این ساز از چوب صنور آلمانی یکپارچه تهیه شده که رنگ روشن زیبایی دارد. پشت ساز و قسمت های کناری آن از چوب چنار لمینت شده کار شده اند. در بخش دسته از چوب ماهاگانی استفاده شده است و قسمت فینگربورد (محل انگشت گذاری روی دسته) از چوب رزوود هندی ساخته شده است. هم چنین ماشین هد این گیتار دارای روکش نیکل است. از نکات فرعی ساز که به جنبه زیبایی آن می افزاید می توان به رزت زیبای دست ساز که با چوب کار شده است و نیز حاشیه ی صفحه که نواری از چوب تیره رنگ آبنوس است اشاره کرد. در صفحه پشتی ساز نیز خطی تیره رنگ در راستای دسته و درست از وسط ساز گذشته است که دو سمت ساز را بصورت متقارن از هم جدا می کند. تضاد رنگ های تیره و روشن بر روی این ساز فلامنکو، ظاهر زیبایی برای آن به وجود آورده است. حجم خوب صدا، طنین مناسب سبک فلامنکو و قابلیت های خوبی که وزن و اکشن مناسب گیتار Almansa 413F به وجود می آورد، آن را به یکی از گزینه های پیش رو برای هنرجویان جدی گیتار در سبک فلامنکو تبدیل کرده است.
  • گیتار Almansa 457 R Tradit
    گیتار Almansa 457 R traditional یکی از مدل های تمام چوب کمپانی اسپانیایی آلمانزا است. این کمپانی در ساخت گیتارهای کلاسیک با کیفیت و حرفه ای شهرت دارد و در کنار برند الحمرا از بهترین ها در این عرصه شناخته می شود. این مدل از گیتار آلمانزا هم رده مدل ۷PA برند الحمرا لحاظ می شود. در ساخت بخش های مختلف این گیتار کلاسیک از چوب های درجه یک و یکپارچه استفاده شده است. این شیوه ساخت باعث شده است تا طنین صدای این گیتار، یکی از بهترین صداهای موجود در بین مدل های متعدد آلمانزا باشد. در مدل ۴۵۷ R traditional جنس صفحه رویی از چوب زیبای سدار است و دسته نیز مانند صفحه از چوب سدار یک تکه اما تقویت شده با چوب مستحکم آبنوس ساخته شده است تا با دوام باشد. فینگربورد یا همان صفحه انگشت گذاری ساز که سیم ها از رویش می گذرند، از چوب آبنوس ساخته شده است. بدنه اصلی ساز (جعبه رزنانس) از چوب رزوود هندی با طرح طبیعی و زیبای تیره با خطوط موازی ساخته شده است که تضاد آن با رنگ چوب صفحه، ظاهر جذابی به این گیتار کلاسیک بخشیده است. برای زیبایی بیشتر نیز، یک رُزت زیبا به دور حفره صدا و هم چنین طرحی متناسب با آن به دور حاشیه صفحه رویی ساز کار شده است. ماشین هد گیتار آلمانزا ۴۵۷ R traditional با پوششی از طلا آبکاری شده است و در کنار چوب زیبا و دو رنگ قسمت سر دسته، در بخش بالایی ساز نیز جذابیت بصری بوجود آورده است. در مجموع، تمامی قطعات بکار گرفته شده در ساخت این گیتار از بهترین کیفیت بهره می برند تا نتیجه آن، یک ساز همه چیز تمام باشد. گیتار Almansa 457 R traditional یک مدل حرفه ای است که هنرجویان جدی گیتار کلاسیک و یا نوازندگان حرفه ای این ساز می توانند از کیفیت ساخت بالا و صدای فوق العاده آن بهره ببرند.

منبع:ساز24



:: موضوعات مرتبط: تبلیغات موبایلی , ,
:: برچسب‌ها: خرید گیتار ,
:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرین پست

چگونه بهترین ارائه‌دهنده‌ی خدمات CPI را برای خود پیدا کنیم؟

چند مورد وجود دارد که هنگام انتخاب ارائه‌دهنده یا مجری کمپین‌های تبیلغات نصبی خود باید مد نظر قرار دهید. یک کمپین CPI با هدفگیری درست معمولاً موفقیت‌آمیز خواهد بود؛ اما همه چیز به جزئیات بستگی خواهد داشت. به این ترتیب بد نیست در هر کمپین، موارد زیر را مد نظر قرار دهید:

  • شبکه‌ی تبلیغاتی یا مجموعه اپلیکیشن
    آیا ارائه‌دهنده‌ی مورد نظر با شبکه‌های تبلیغاتی کار می‌کند یا مجموعه‌ای مشخص از اپلیکیشن‌های طرف حساب دارد که می‌تواند رویشان به درج تبلیغ بپردازد؟ مورد اول گستره‌ی بزرگ‌تری را شامل می‌شود اما دومی می‌تواند به معنای هدفگیری بهتر باشد؛ به ویژه اگر اپلیکیشن‌های یاد شده به دسته‌بندی مشخصی تعلق داشته باشند. این موضوع ما را به مورد بعدی می‌رساند.
  • موقعیت ارائه‌دهنده در بازار:
    آیا ارائه‌دهنده‌ی کمپین CPI شما در طیف گسترده‌ای از اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها تخصص دارد یا در نوع خاصی از آنها؟ یک بار دیگر باید اشاره کرد که این به تصمیم شما بستگی دارد که آیا گستردگی کمپین برایتان بیشتر اهمیت دارد یا دقت آن در هدفگیری. پاسخ این سوال باید با توجه به ویژگی‌های اپلیکیشنی که قصد تبلیغ آن را دارید داده شود.
  • معیارها:
    بهره‌مندی از یک مجموعه معیار مشخص و تعریف شده‌ی دوطرفه می‌تواند بسیار راهگشا باشد چرا که عدم هماهنگی میان معیار‌های طرفین معمولاً نتیجه‌ی خوبی در بر نخواهد داشت. برای مثال اگر دانلود اپلیکیشن شما رایگان و در عوض برای درآمدزایی به پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای وابسته است، دانلود یا نصب آن به تنهایی نمی‌تواند معیار خوبی برای سنجش میزان بازگشت سرمایه‌گذاری یا همان نرخ ROI آن باشد. در این صورت باید دقت داشته باشید پرداخت خود را به رخدادی منوط کنید که برایتان ارزشی فراهم می‌کند. این ارزش می‌تواند اولین خرید، اولین پرداخت مشخص و یا رسیدن به مرحله‌ی مشخصی از بازی باشد (کمپین‌های CPA). معیار‌های شما هرچه که باشند، پلتفرمی که انتخاب می‌کنید باید بتواند ابزار مناسبی برای اندازه‌گیری آنها در اختیارتان قرار دهد.
  • نرخ ها:
    طبیعی است شما هم مثل هر کسب‌و‌کار دیگر تمایل داشته باشید برای تبلیغات موبایلی خود قیمت مناسبی پرداخت کنید. سنجش میانگین نرخ این خدمات به عوامل زیادی بستگی دارد اما هزینه‌های دیگری نیز ممکن است با این فرایند همراه شوند که باید آنها را نیز مد نظر قرار دهید؛ از جمله کمیسیون خود پلتفرم، شبکه‌ی تبلیغاتی طرف حساب یا خود این فرایند. در نظر داشته باشید لزوماً نمی‌توان از همه‌ی این هزینه‌ها عبور کرد اما مهم است که حداقل از هزینه‌های خود آگاهی کاملی داشته باشید تا بودجه‌ی مناسب‌تری برای تبلیغات CPI خود در نظر بگیرید. این‌ها برخی از مواردی هستند که برای راه‌اندازی کمپین‌های CPI هنگام انتخاب مجری تبلیغات موبایلی خود باید مد نظر قرار دهید.

تبلیغات نصبی

محاسبه هزینه تبلیغات نصب اپلیکیشن یا تبلیغات نصبی از چه فرمولی انجام میشود؟

برای شروع، در اختیار داشتن یک تعریف جامع و کامل کمک زیادی به شما خواهد کرد. یکی از بهترین و جامع‌ترین تعاریفی که برای مدل CPI ارائه شده این است: «تبلیغات CPI یا Cost per Install مختص اپلیکیشن‌های موبایلی هستند. در یک کمپین CPI تبلیغ‌دهنده در تلاش برای افزایش تعداد نصب یک اپلیکیشن، آگهی‌های دیجیتالی خود را روی طیف مشخصی از رسانه‌ها قرار می‌دهد. برند تبلیغ‌دهنده تنها به ازای هر نصب جدیدی که برای اپلیکیشن اتفاق می‌افتد متعهد به پرداخت مبلغ یا نرخ مشخصی خواهد بود».


تبلیغات نصبی

منبع: https://raykaad.com/cost-per-install/



:: موضوعات مرتبط: تبلیغات موبایلی , ,
:: برچسب‌ها: تبلیغات cpi ,
:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرین پست

تبلیغات CPI یا تبلیغات نصبی چیست؟

عنوان CPI یا هزینه به ازای نصب ممکن است به شکلی ساده انگارانه ماهیت این فرایند را آسان نشان دهد. همان‌گونه که پیشتر توضیح دادیم و از نام آن نیز برمی‌آید، در تبلیغات نصبی (تبلیغات نصب اپلیکیشن)، تبلیغ‌دهنده زمانی هزینه‌ی تبلیغات خود را می پردازد که نصب جدیدی اتفاق افتاده باشد. آنچه در ادامه آمده به شما کمک می‌کند زیر و بم مدل CPI را بهتر درک کنید، اصول بازاریابی CPI (افزایش نصب اپلیکیشن) را بفهمید و پیش از راه‌اندازی کمپین خود، از تفاوت‌های آن با دیگر انواع تبلیغات موبایلی آگاهی یابید.

تبلیغات CPI یکی از شیوه‌هایی است که به واسطه‌ی آن می‌توان نسبت به بودجه‌ی تبلیغاتی و آورده‌ی آن دیدی تقریبی به دست آورد. در این مدل، تبلیغ‌دهنده تنها زمانی هزینه‌ی تبلیغ را می‌پردازد که نصب تازه‌ای به واسطه‌ی آن صورت گرفته باشد، نه صرفاً به خاطر دیده شدن آگهی . این موضوع باعث می‌شود پلتفرم‌های تبلیغاتی سعی کنند آگهی‌ها را در جایگاه‌هایی با نرخ تبدیل (Conversion Rate) بالا قرار دهند و آنها را به سمت مخاطب مناسب هدف بگیرند. با توجه به ارزش بالاتری که نصب اپلیکیشن نسبت به دیده شدن آگهی دارد، هزینه‌ی کمپین‌های CPI نیز به همین نسبت بالاتر خواهد بود. این میزان بسته به پلتفرم (iOS یا Android)، نوع آگهی و عوامل دیگر متغیر است.


تبلیغات نصبی

آیا می توان به تبلیغات نصب اپلیکیشن یا تبلیغات CPI تکیه کرد؟

در ماه می سال 2016، یکی از معتبرترین شرکت‌های تبلیغات موبایلی و تبلیغات اینترنتی در جهان، نمایش آمار‌های مربوط به کمپین‌های CPI مشتریانش را در گزارش‌های دوره‌ای عملکرد خود متوقف کرد. توجیه شرکت یاد شده برای این کار این بود: «مدل CPI هنوز نقش ویژه‌ی خود را دارد، اما در ارزیابی میزان موفقیت بازاریابی اپلیکیشن‌ها دیگر نباید آن را جزو معیار‌های اصلی به حساب آورد». منطق این حرف از گزارش‌های فزاینده‌ای نشأت می‌گرفت که از فروکش کردن «تب اپلیکیشن» میان کاربران موبایل خبر می‌دهند. بر اساس این گزارش‌ها، کاربران موبایل این روز‌ها به نسبت گذشته اپلیکیشن‌های کمتری نصب می‌کنند و از این تعداد نیز تعداد محدود‌تری را مورد استفاده قرار می‌دهند. به همین دلیل صرف نصب یک اپلیکیشن نمی‌تواند کماکان معیار خوبی برای سنجش میزان موفقیت آن باشد. اما با تمام این حرف‌ها، وقتی به جای محصولی که اساساً برای فروش اینترنتی در نظر گرفته شده صحبت از تبلیغ خود اپلیکیشن در میان باشد، CPI کماکان نسبت به CPM شاخص معتبر‌تری است. CPI برای اپلیکیشن‌های بازی نیز همچنان معیار فوق‌العاده‌ای به حساب می‌آید، به ویژه اگر پرداخت آن منوط به تحقق دستاوردی مشخص در آن بازی شود که به نوبه‌ی خود نشانه‌ی بسیار قوی‌تری از تعامل کاربر با آن نرم‌افزار خواهد بود تا صرفاً نصب برنامه. واضح است که ارائه‌دهندگان تبلیغات CPI از فروکش کردن تب اپلیکیشن در میان کاربران آگاهی دارند؛ این اطلاعات الفبای کارشان است. در ثانی راه‌های متعددی وجود دارد که از طریق آنها می‌توان به مدل هزینه به ازای نصب اهمیت ویژه‌ای بخشید و بر میزان موفقیت کمپین‌های CPI افزود. معیار‌های دیگری که در کنار CPI می‌توانید مد نظر قرار دهید Cost per Loyal User، Cost per Engagement یا Cost per Purchase (پرداخت به ازای خرید) هستند که مرز میان تعاریف آنها روز به روز در حال محو‌تر شدن است. این موارد را به طور کلی می‌توان زیر چتر تبلیغات CPA یا Cost per Action مخاطب قرار داد.


منبع: تبلیغات نصب اپلیکیشن



:: موضوعات مرتبط: تبلیغات موبایلی , ,
:: برچسب‌ها: تبلیغات آنلاین , تبلیغات نصبی , تبلیغات cpi ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرین پست

تبلیغات کلیکی یا تبلیغات cpc دارای یک فرمول محاسبه است:

مدل «هزینه به ازای کلیک» معیاری برای محاسبه‌ی مخارجی است که تبلیغ‌دهندگان برای هر کلیک روی آگهی تبلیغاتی‌شان می‌پردازند. از آنجایی که قیمت‌های یک کمپین CPC ممکن است به واسطه‌ی حجم ترافیک، تعداد رقبا و غیره در طول اجرا تغییر کند، هزینه‌ی نهایی یک کمپین CPC را از تقسیم هزینه‌ی کل بر تعداد کل کلیک‌ها محاسبه می‌کنند. دو شیوه‌ی متفاوت برای محاسبه‌ی هزینه‌ی تبلیغات به ازای کلیک وجود دارد: یکی تعیین نرخ ثابت به ازای هر کلیک، و دیگری مزایده بر اساس پیشنهاد قیمت یا Bid. در هر دو حالت تبلیغ‌دهنده باید ارزش بالقوه‌ای که از هر کلیک ناشی می‌شود را در نظر بگیرد. ارزش یاد شده به بازدیدکننده‌ی مورد انتظار تبلیغ‌دهنده و عایدی کوتاه‌مدت و بلند‌مدت حاصل از این بازدید (معمولاً درآمد) بستگی خواهد داشت. مثل انواع دیگر تبلیغات، در تبلیغات CPC نیز هدفگیری حرف اول را می‌زند. منافع مخاطب هدف، نیت او، موقعیت جغرافیایی و روز و ساعت از جمله عواملی هستند که معمولاً در کمپین‌های CPC دخالت دارند.

حال که متوجه شدیم هزینه کمپین تبلیغات کلیکی از چه طریقی محاسبه میشود بهتر است مروری بر نقاط قوت و نقات ضعف تبلیغات کلیکی نیز داشته باشیم. در ادامه به این موارد به صورت تایتل وار اشاره شده است.

نقاط قوت تبلیغات کلیکی:

  • دنبال کردن آمار کلیک به شدت سرراست است؛ کاربر یا روی یک آگهی کلیک کرده یا نکرده.
  • تبلیغ‌دهنده تنها در ازای کلیک‌هایی که روی آگهی شده هزینه پرداخت می‌کند؛ یعنی بازدید‌ها رایگان هستند.
  • ریسک هزینه‌ی بیش از اندازه و بی‌بازده روی تبلیغات کاهش می‌یابد چرا که تنها بابت ترافیکی هزینه پرداخت می‌شود که در واقع به سمت سایت تبلیغ‌دهنده هدایت شده است.
  • در اغلب مواقع می‌توان به صورت لحظه‌ای هزینه‌ی کلیک یا بودجه‌ی کمپین تبلیغاتی را بنا به نیاز تغییر داد.
  • کمپین‌های CPC که به درستی طراحی و بهینه‌سازی شده باشند می‌توانند ترافیک قابل توجهی به سمت تبلیغ‌دهنده هدایت کنند.
  • تبلیغات CPC برای کسانی که بازگشت حاصل از سرمایه‌گذاری (ROI) خود را دنبال می کنند می‌تواند مقرون به صرفه‌تر از CPM تمام شود

نقاط ضعف کمپین‌ تبلیغات کلیکی:

  • در تبلیغات CPC مزایده‌ای نظیر گوگل ادوردز بر سر ترافیک میان چند تبلیغ‌دهنده رقابت وجود دارد. در نتیجه هزینه‌ی تمام‌شده‌ی این مدل تبلیغات گاهی اوقات بالا می‌رود و برای بازیگران کوچک‌تر مقرون به صرفه نخواهد بود.
  • از طرف دیگر نیز ممکن است ترافیکی جذب نکنید.
  • کلیک‌هایی که به سمت تبلیغ‌دهنده روانه می‌شوند لزوماً به تبدیل منجر نخواهند شد. علت این امر می‌تواند ضعف صفحه‌ی فرود در متقاعد کردن بازدید کننده یا حتی کلیک‌های اتفاقی باشد. با این حال صرف اینکه کلیک به مشتری تبدیل نشده به معنای این نیست که در آینده هم نخواهد شد.
  • تبلیغات کلیکی هم می‌تواند کمی پیچیده شود و برای نتیجه گرفتن باید حتماً حواستان به کاری که انجام می‌دهید باشد.

منبع: رایکا



:: موضوعات مرتبط: تبلیغات موبایلی , ,
:: برچسب‌ها: تبلیغات کلیکی ,
:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرین پست

کاربرد تبلیغات کلیکی

پرداخت به ازای کلیک یا PPC نام مدلی از تبلیغات اینترنتی است که در آن بازدیدکنندگان تبلیغات به وب‌سایت، اپلیکیشن موبایل یا رسانه‌ای دیگر هدایت می‌شوند و تبلیغ‌دهنده بر اساس تعداد کلیک‌ها و مراجعه به رسانه خود، به نمایش‌دهنده هزینه تبلیغات را پرداخت می‌کند. این روش در زمان خود نوآوری در صنعت تبلیغات اینترنتی محسوب می‌شد و به مرور جایگزین متدهای سنتی تبلیغات بنری (مدت‌دار) و پرداخت به ازای تعداد نمایش شد. مدل‌های پیشرفته‌تر و پیچیده‌تری از تبلیغات کلیکی نیز هم‌اکنون در حال بهره‌برداری هستند که به عنوان مثال می‌توان به پرداخت به ازای منجر شدن به خرید اشاره کرد.

مدل «هزینه به ازای کلیک» بیش از هر جای دیگر در تبلیغات موتور‌های جستجو مثل تبلیغات گوگل ادوردز کاربرد دارد. تبلیغ‌دهندگان این جویشگر‌ها معمولاً روی کلمات یا اصطلاحات کلیدی بازار هدف خود پیشنهاد قیمت می‌دهند. در کنار تبلیغات بنری رسانه‌ها، برخی شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک و توییتر نیز مدل تبلیغات کلیکی را به عنوان یکی از گزینه‌های تبلیغاتی در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهند.

به طور کلی این مدل هم در دنیای وب و هم در دنیای بازاریابی موبایلی کاربرد دارد. در تبلیغات موبایلی نیز در ازای هر کلیک، تبلیغ‌دهنده بدهکار و نمایش‌دهنده طلبکار می‌شود. تبلیغ‌دهنده‌ها شاید مدل کلیکی را به مدل هزینه به ازای بازدید ترجیح دهند چرا که در ازای اقدامی عملی هزینه می‌پردازند. از طرف دیگر نمایش‌دهنده نیز ممکن است مدل سودآورتر یا قابل اتکا‌تر را برای درآمدزایی ترجیح دهد.

درآمد تبلیغات کلیکی برای نمایش‌دهنده‌ای که جایگاه تبلیغاتی دارد، بسته به کیفیت هدف‌گیری آگهی می‌تواند متفاوت باشد. در نتیجه، اغلب نمایش‌دهندگان و تبلیغ‌دهندگان به منظور بهینه‌سازی حجم تبلیغات و هزینه‌های خود، ترکیبی از مدل‌های تبلیغات CPC و CPM یا سایر مدل‌های درآمدی را به کار می‌گیرند. علاوه بر این، مدل تبلیغات CPC شاید بیشتر به درد تبلیغ‌دهندگانی بخورد که به جای هدفگیری بخش‌های پایینی قیف فروش و ترغیب به تبدیل نهایی، به دنبال جلب مشارکت گسترده در سطح پهن‌تر این قیف و تبدیل‌های کوچک‌تر هستند.


تبلیغات کلیکی

هدف از تبلیغات کلیکی یا تبلیغات CPC چیست؟

مدل هزینه به ازای کلیک در کنار مدل‌های هزینه به ازای بازدید (CPM) و هزینه به ازای اکشن (CPA) برای ارزیابی اثربخشی و سودآوری بازاریابی اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مزیتی که مدل کلیکی نسبت به تبلیغات CPM دارد این است که تا حدی گویای اثربخشی تبلیغات یاد شده نیز خواهد بود. در واقع با بررسی تعداد کلیک‌ها می‌توان میزان توجه یا علاقه‌ی کاربر به آگهی را تا حدی ارزیابی کرد. در واقع اگر هدف اصلی یک آگهی تبلیغاتی کلیک خوردن یا به بیان دقیق‌تر هدایت ترافیک به سمت مقصدی مشخص باشد، مدل تبلیغات کلیکی بهترین معیار برای آن به شمار می‌رود.


منبع: https://raykaad.com/cost-per-click/



:: موضوعات مرتبط: تبلیغات موبایلی , ,
:: برچسب‌ها: تبلیغات کلیکی , تبلیغات cpc ,
:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرین پست

تبلیغات آنلاین با تبلیغات آفلاین چه تفاوتی دارند؟

طبیعی است متخصصین و مشاورین دیجیتال مارکتینگ طرفدار پر و پا قرص تبلیغات آنلاین باشند، اما تبلیغات آفلاین مثل آگهی‌های تلویزیونی، چاپی و محیطی، هنوز که هنوز است نقش بارزی در کمپین‌های تبلیغاتی ایفا می‌کنند. حتی با وجود رشد انفجاری تبلیغات دیجیتالی در دنیای امروز، پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند کل هزینه‌ی تبلیغات آنلاین در سطح جهان تا سال ۲۰۲۰ به پای هزینه‌ای که برای تبلیغات آفلاین می‌شود نخواهد رسید.

از آنجایی که هر رسانه‌ای نقاط ضعف و قوت خود را دارد، هدف از نگارش چنین مطلبی کوبیدن یکی در برابر دیگری نیست. بلکه باید روی این نگاه تمرکز داشت که تبلیغات آنلاین و آفلاین چقدر خوب می‌توانند در کنار یکدیگر قرار بگیرند و برای یکدیگر نقش «مکمل» داشته باشند. انقلاب فناوری به معنای آن نیست که بازاریابی سنتی را باید به طور کامل کنار گذاشت. بلکه می‌توان از فناوری برای بهبود آن کمک گرفت و محدودیت‌های آن را دور زد.


تبلیغات آنلاین

تبلیغات آنلاین و آفلاین کنار هم

اما سوال اینجاست که چگونه باید از تبلیغات آنلاین و آفلاین در کنار یکدیگر استفاده کرد؟ در چنین مواقعی نمی‌توان قیف خرید را در نظر گرفت و در طرح‌ریزی استراتژی به بیراهه رفت.

می‌توان کل استراتژی را آفلاین یا آنلاین طراحی کرد، از سطح آگاهی گرفته تا تعامل، نیت خرید و در نهایت تبدیل. اما اگر این دو در بخش‌های مختلف سفر مشتری (Customer Journey) با هم مورد استفاده قرار بگیرند می‌توانند اثربخشی بیشتری از خود نشان دهند. در واقع می‌توان گفت موفق‌ترین تجربه‌ها در این زمینه روی خلق مسیری ایده‌آل برای مشتری با نقاط تماس آفلاین و آنلاین تمرکز دارند و در آنها از آگهی‌هایی استفاده می‌شود که با رویکرد چندکاناله، مکمل یکدیگر واقع می‌شوند.

تبلیغات آفلاین برد بسیار گسترده‌ای دارند و می‌توانند به مخاطبی دسترسی پیدا کنند که هیچ‌گاه نمی‌توان در فضای آنلاین به آنها دسترسی داشت. اما اجرای تبلیغات آفلاین، به خاطر هزینه‌های بیلبورد، بنر، تبلیغات رادیویی یا تلویزیونی و غیره، مخارج سنگینی دارد. از طرف دیگر شاید بتوان گفت تبلیغات آفلاین می‌تواند در مقایسه با کانال‌های آنلاین تبلیغات، هزینه به ازای (۱۰۰۰) بازدید یا CPM ارزان‌تری داشته باشد. تبلیغات آنلاین نیز به خاطر بُرد ظریف‌تر، بازگشت سرمایه‌ی بهتر (ROI)، و قابلیت اندازه‌گیری‌اش مفید واقع می‌شود؛ اما ممکن است در مقایسه با تلویزیون، هزینه به ازای (۱۰۰۰) بازدید بیشتری داشته باشد.

به بیان دیگر، تبلیغات آفلاین برای فعالیت‌های مرتبط با بخش بالایی قیف فروش که در آنها بُرد بیشتر و آگاهی از برند مهم است مناسب‌تر شمرده می‌شود. در حالی که با حرکت به سمت بخش‌های پایینی این قیف، بازاریابی تبدیل محور و مبتنی بر جذب مشتری روی کانال‌های آنلاین بهتر جواب می‌دهد؛ مثل تبلیغات CPA یا تبلیغات CPI.


منبع: رایکااَد



:: موضوعات مرتبط: تبلیغات , تبلیغات موبایلی , ,
:: برچسب‌ها: تبلیغات آنلاین ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرین پست

راه های بهبود تبلیغات کلیکی

بسیاری از تبلیغ‌دهندگان ممکن است فکر کنند با تبلیغات کلیکی، خیلی راحت تعداد زیادی کلیک دریافت خواهند کرد و افزایش فروش بلافاصله آغاز خواهد شد. اما در واقعیت شرایط پیچیده‌تر از این است. بدون استراتژی هوشمندانه و تبلیغی اثرگذار، کمپین تبلیغات موبایلی شما ممکن است بیشتر از سود، هزینه روی دستتان باقی بگذارد. برای آنکه از کمپین تبلیغات CPC خود بیشترین بهره را ببرید، باید به تقاضای منحصر به فرد مخاطب، محدودیت‌ها و فرصت‌های تبلیغات موبایلی خوب فکر کنید. در ادامه می‌توانید چند راهکار برای خلق کمپین‌های تبلیغات موبایلی اثربخش‌تر را از نظر بگذرانید که می‌توانند برای کاربران جذابیت بیشتری داشته باشند و نرخ کلیک (CTR) بالاتری نیز برایتان رقم بزنند.

تست A/B
برخی تبلیغ‌دهندگان برای پیدا کردن بهترین ترکیب برای تبلیغات موبایلی خود، صد‌ها مدل متن، تصویر، هدف‌گیری و پیشنهاد مختلف را در کنار هم امتحان می‌کنند تا بتوانند بهینه‌ترین ترکیب را پیدا کنند. نام دیگر این کار A/B Testing است که طی آن نسخه‌های مختلفی از یک مدل اولیه مورد آزمایش قرار می‌گیرد. حتی جزئی‌ترین تغییرات مثل سایز لوگو، فونت، رنگ و تگ‌لاین نیز می‌توانند تغییرات بزرگی ایجاد کنند.

تعیین سقف هزینه و نرخ مطلوب بازگشت سرمایه‌گذاری (ROI)
نرخ ایده‌آل هزینه به ازای کلیک شما از روی ROI مطلوبی که برای خود تعیین می‌کنید مشخص می‌شود. برای اغلب کسب‌و‌کار‌ها نسبت ۵ به ۱ درآمد به تبلیغات قابل قبول محسوب می‌شود. این یعنی به ازای هر یک دلاری که برای تبلیغات هزینه می‌شود، ۵ دلار درآمد باید حاصل شود. طبیعی است تعیین کردن سقف هزینه برای کمپین‌های تبلیغات CPC نیز می‌تواند از هدررفت منابع جلوگیری کند.

بهبود کیفیت لندینگ پیج
فارغ از شبکه‌ی تبلیغاتی انتخاب شده، هر کمپین تبلیغاتی آنلاین برای آنکه به درستی کار کند و بهترین نتیجه‌ی ممکن را بدهد نیاز به صفحه‌ی فرود یا همان لندینگ پیج مرغوب با نرخ تبدیل بالا دارد. هیچ تبلیغ‌دهنده‌ای دوست ندارد بازدیدکننده‌ها پس از کلیک روی آگهی تبلیغاتی و هدایت به صفحه‌ی فرود، بدون هیچ اقدام خاصی آن را ترک کنند. تبلیغ‌دهنده می‌خواهد وقتی مخاطب به صفحه‌ی فرود می‌رسد کاری انجام دهد. به همین منظور، باید لندینگ پیج جذاب و متقاعد کننده‌ای وجود داشته باشد که در این مرحله مخاطب را به برداشتن قدم بعدی و انجام اقدامی عملی مجاب کند. برای تحقق این مهم، به چند فاکتور اساسی نیاز است:

فراخوان شفاف:
فراخوان، پیام دعوت به اقدام یا Call To Action شما همان کلیدی است که کارش ترغیب کاربر به انجام اقدامی عملی است. آنچه که فراخوان شما را فوق‌العاده می‌کند ترکیب «ارزش» و «ارتباط» است. فراخوان شما از یک طرف باید برای مخاطب حاوی ارزش بوده و از طرف دیگر به وبسایت و لندینگ پیج مربوطه مرتبط باشد.


تبلیغات کلیکی

پیشنهاد جذاب:
پیشنهاد به هر آن چیزی که گفته می‌شود که در ازای ترغیب مخاطب به انجام اقدام مورد نظرتان در اختیارش قرار می‌دهید. این پیشنهاد می‌تواند تخفیف آنی، کوپن تخفیف، استفاده‌ی رایگان آزمایشی به مدت محدود (ترایال)، ارائه‌ی یک فرم آماده یا حتی بروشور قابل دانلود باشد. به عنوان نمونه، یک بروشور رایگان و شانس شرکت در قرعه‌کشی برای کسانی که اطلاعات تماسشان را ثبت می‌کنند می‌تواند پیشنهاد جذابی باشد و آنها را به ثبت اطلاعات ترغیب کند.

اشاره به ویژگی‌های بسیار مهم:
مخاطبان صفحات فرود شما باید متقاعد شوند برای برداشتن قدم عملی مورد نظر، دلایل قابل توجهی وجود دارد. برای دستیابی به این مهم باید بهترین ویژگی‌های محصول یا خدمات خود را برجسته کنید. بهتر است مطمئن شوید ویژگی‌هایی که برمی‌شمرید واقعاً مهم‌ترین ویژگی‌های محصول یا خدمات شما هستند؛ نباید در لندینگ پیج خود اطلاعات اضافی قرار دهید. در این صفحه به اندازه‌ای اطلاعات لازم است که آنها را به کسب اطلاعات بیشتر ترغیب کند.

استفاده از سیستم‌های خودکار مدیریت کمپین
برای به حداکثر رساندن موفقیت کمپین‌های تبلیغات کلیکی و دستیابی به نتیجه‌ی مطلوب در مقیاس بالا، می‌توان از سیستم‌های خودکار مدیریت قیمت پیشنهادی استفاده کرد. مبنای تصمیم‌گیری‌های این سیستم را می‌توان روی اهداف آگهی‌ها مثل حداکثر سودآوری، حداکثر ترافیک، حداکثر دقت در هدفگیری یا غیره تنظیم کرد. اثربخشی این سیستم‌ها مستقیماً با کیفیت و کمیت داده‌های عملکردی کمپین مرتبط است. بنابراین آگهی‌هایی که ترافیک پایینی دریافت می‌کنند به خاطر کمبود داده‌های جمع‌آوری شده، سیستم‌های مدیریت خودکار قیمت را در معرض کاهش یا حتی از بین رفتن اثربخشی قرار می‌دهند.

تجزیه و تحلیل مستمر
یکی از بزرگ‌ترین مزایای تبلیغات موبایلی و به طور کلی اینترنتی این است که در خصوص نرخ کلیک و سایر معیار‌ها شفافیت زیادی وجود دارد. بنابراین بهتر است از هر فرصتی برای جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده (به ویژه داده‌های مربوط به تبدیل) استفاده شود. به این ترتیب می‌توان فهمید چه کار‌هایی نتیجه می‌دهند و چه کار‌هایی خیر.


منبع: https://raykaad.com/cost-per-click/



:: موضوعات مرتبط: تبلیغات موبایلی , ,
:: برچسب‌ها: تبلیغات کلیکی , تبلیغات cpc ,
:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 دی 1399 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد