کرونا در ایران
نوشته شده توسط : گرین پست

کرونا در ایران

بنا به گفتۀ رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت ایران، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به ۴۳ نفر و تعداد کشته‌شدگان به ۸ نفر رسیده است. با جمع بندی آمار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت، از ٤٣ نفری که تا کنون به این ویروس مبتلا شده اند، ٢٦ نفر در قم، ١٠ نفر در تهران، ٤ نفر در گیلان، دو نفر در استان مرکزی و یک نفر در مازندران هستند. وزارت ارشاد ایران با انتشار اطلاعیه ای، از تعطیلی تمامی برنامه های هنری و سینمایی به مدت یک هفته خبر داد.


کرونا در ایران

مسئول رسیدگی به مبتلایان در قم هم مبتلا شد

با مثبت بودن تست کرونا محمدرضا قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم که مسئول رسیدگی به مبتلایان ویروس کرونا در این شهر است، وی قرنطینه شده است. دانشگاه علوم پزشکی شهر قم در اطلاعیه‌ای دلیل ابتلای آقای قدیر را "تماس مکرر با بیماران مبتلا به کرونا" اعلام کرد که "بنا بر توصیه پزشکان می‌بایستی مدتی در قرنطینه تحت نظر" باشد.

احمد امیرآبادی، نماینده قم در مجلس در حساب توییتر شخصی خود نوشت:
آقای رئیس جمهور گفتند فرمانده عملیات برعلیه کرونا وزیر بهداشت است خوب مرکزکرونا گفتید قم است چرا فرمانده به قم نمیاد ضمن این که آزمایش رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم هم که مثبت اعلام شده یعنی ما فرمانده گردانمان هم مجروح شده و فرمانده نداریم.

لغو برنامه های هنری، سینمایی، و تعطیلی مدارس و دانشگاه ها در استان های مختلف ایران

وزارت ارشاد ایران نیز با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که تمامی برنامه‌های هنری و سینمایی در سراسر ایران از روز یکشنبه ۴ اسفند ماه به مدت یک هفته تعطیل است.


ویروس کرونا

تا کنون ابتلای هزاران نفر به این ویروس گزارش شده است. به غیر از چین مواردی دیگری از ابتلا به این بیماری در تایلند، کره جنوبی، ژاپن، تایوان، استرالیا و آمریکا هم مشاهده شده است.

آموزش و پرورش هم از تعطیلی مدارس شهر تهران در روزهای یکشنبه و دوشنبه خبر داده است. خبرگزاری های ایران به نقل از مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران علت این تصمیم را آماده سازی مدارس و رعایت تمهیدات بهداشتی مانند ضدعفونی کردن آنها عنوان کرده اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم از تعطیلی کلیه مدارس و دانشگاه‌های این استان به منظور استریل کردن محیط ها خبر داد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، از مشکوک بودن ابتلای ٣ نفر به کرونا در استان کهگیلویه و بویر احمد خبر داده است.

بسته شدن مرز کشورهای همسایه با ایران در پی شیوع کرونا در ایران

در پی شیوع بیماری کروناویروس ۲۰۱۹ در ایران، ترکیه مرزهای زمینی و ریلی خود با ایران را بسته و از یکشنبه شب پروازها از مبدا ایران را لغو کرده است. بنابر گزارش‌ها گرجستان هم پروازهای ایران را معلق کرده است. نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان هم اعلام کرد که "ارتباط هوایی ایران با ارمنستان و ورود به ارمنستان از گمرک مغری، تنها گذرگاه مرزی دو کشور تعلیق شده است." این ممنوعیت دو هفته برقرار می‌ماند.

در برخی مرزهای ایران از جمله ارمنستان، پاکستان، عراق و ترکیه تدابیر بهداشتی و کنترلی برقرار شده است. سفارت افغانستان در ایران در اطلاعیه‌ای گفته تا اطلاع ثانوی ارائه خدمات کنسولی را به حالت تعلیق درمی‌آورد. عراق پیشتر مرز خود با ایران را بسته و کویت هم تردد به ایران را ممنوع کرده بود.

دو گذرگاه مرزی 'کاپیکوی ' در استان وان و 'اسندره ' در استان هاکاری ترکیه و همچنین گذرگاه بازرگان به روی مسافران ایرانی از امروز بسته شده است. افغانستان، پاکستان هم البته اعلام کردند مرزهای خود با ایران را می‌بندند.

منبع: bbc news فارسی





:: موضوعات مرتبط: اخبار دنیا , ,
:: برچسب‌ها: کرونا , کروناویروس , بیماری , اخبار ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: