تبلیغات دیجیتال و قیف بازاریابی
نوشته شده توسط : گرین پست

چرا تبلیغات هدفمند دیجیتال باید طیف کامل قیف بازاریابی را پوشش دهد؟

سفر مشتری (Customer Journey) با انطباق یافتن رفتار کاربر با اینترنت، در طول زمان دستخوش تغییراتی اساسی شده است. هیچکس هم قصد ندارد این حقیقت را انکار کند که مسیر مشتری به سمت تبدیل (Conversion)، مورد به مورد متفاوت است. اما آیا این واقعاً به آن معناست که قیف بازاریابی را باید کنار گذاشت؟ به نظر نمی‌رسد اینگونه باشد.

قیف بازاریابی؛ یک استراتژی سه‌بخشی
اما یک استراتژی منطبق بر طیف کامل قیف بازاریابی برای راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغات دیجیتال هوشمند چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟ شیوه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آنها کمپینتان را برای بخش‌های مختلف قیف فروش خود بخش‌بندی و هدف‌گیری کنید. اما فرمولی که به عنوان پیشنهاد می‌تواند برای شما نتیجه بخش باشد از این قرار است: استفاده از ویدیو برای افزایش آگاهی از برند، محتوای خلاق تعاملی و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی برای تعامل و جلب مشارکت کاربر، و محتوای خلاق متمرکز بر محصول برای جذب کاربر جدید. این رویکرد نه‌تنها رویکردی عملکرد‌محور محسوب می‌شود بلکه می‌تواند به رشد سالانه‌ی ترافیک و نرخ تبدیل شما نیز کمک کند.

۱. استفاده از ویدیو برای خلق آگاهی از برند
می‌توانید از تبلیغات ویدیویی به عنوان ابزاری برای گسترش آگاهی مخاطبان بخش بالایی قیف استفاده کنید. نوع دارایی‌هایی که در این مرحله مورد استفاده قرار می‌دهید به محصول یا خدماتی بستگی خواهد داشت که قصد دارید آن را تبلیغ بکنید. این کار به بررسی‌های کامل و جامعی نیاز دارد تا مطمئن شوید در بازگو کردن داستان برند خود به مخاطبان جدید، محتوایتان کارایی لازم را دارد.


تبلیغات دیجیتال

۲. بالا بردن مشارکت و تعامل مخاطب
از محتوای خلاق بصری برای ادامه‌ی داستان برند خود به عنوان مکمل استفاده کنید. هر مرحله از قیف بازاریابی ممکن است با انواع محتوای خلاق و فرخوان‌ها عملکرد بهتری پیدا کند، اما اطمینان حاصل کنید در تمام مراحل و روی تمام پلتفرم‌ها پیام منسجمی به سمت مخاطب جدید خود ارسال می‌کنید. در واقع از اهمیت انسجام پیام و استفاده از محتوای خلاق و جذاب هرچه بگوییم کم گفته‌ایم. در عین حال می‌توانید گروه‌های مختلفی از مخاطبان را مد نظر قرار دهید تا بتوانید جامعه‌ی بینندگان خود را گسترش دهید.

۳. هدایت مخاطبان مشارکت کننده به سمت تبدیل
در نهایت، از محتوای خلاق کاملاً متمرکز برای سوق دادن بازدیدکنندگان به سمت تبدیل (Conversion) استفاده کنید. به عنوان نمونه، مصداق این امر در خرده‌فروشی می‌تواند محتوا‌های خلاقانه‌ای باشد که تمرکز اصلی‌شان روی محصول است. برای بهینه‌سازی استراتژی خود می‌توانید استراتژی‌های هدفگیری مجدد را به کار بگیرید. اطمینان حاصل کنید آثار فعالیت‌هایتان در بخش بالایی قیف، روی فعالیت‌های پایینی مشخص و قابل ردگیری است.


منبع: رایکااَد





:: موضوعات مرتبط: تبلیغات , ,
:: برچسب‌ها: تبلیغات دیجیتال ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: