نوشته شده توسط : گرین پست

انفجار در بندر بیروت

انفجار بندر بیروت در تاریخ ۴ اوت ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد ۱۳۹۹) در بندر بیروت واقع در بیروت، پایتخت لبنان رخ داد و ساختمان‌های زیادی در منطقهٔ اشرفیه را تخریب کرد. موج ناشی از انفجار باعث وارد شدن خسارات گسترده به ساختمان‌های اطراف محل انفجار شد. تاکنون کشته شدن دستکم ۱۵۷ نفر و زخمی شدن حدود ۵٬۰۰۰ نفر بر اثر این انفجار تأیید شده‌است. بر اساس اعلام فرمانداری بیروت، بیش از ۳۰۰ هزار نفر بر اثر این حادثه بی‌خانمان شده‌اند. ویکی پدیای فارسی

بزرگی این انفجار به حدی بزرگ بود که دستگاه های زلزله نگار، لرزشی به بزرگی 4.5 ریشتر ثبت کردند. این لرزش به حدی بزرگ بود که در کشور قبرس با 200 کیلومتر فاصله هم حس شد. علت این انفجار نگه‌داری نامناسب مواد شیمیایی قابل اشتعالی بود که شامل آمونیم نیترات اعلام شده. این مواد متعلق به یک کشتی با پرچم مولداوی بوده که سال 2014 در بیروت پهلو گرفته بود. کشتی حامل حدود 2750 تن آمونیم نیترات بود که در راه موزامبیک با ایجاد نقص فنی در موتورش مجبور به پهلو گرفتن در بیروت شد. یک روز بعد از انفجاری مهیب در بندر بیروت، امدادگران همچنان به دنبال ده‌ها نفری هستند که ناپدید شده‌اند. لبنانی‌ها که پیش از این انفجار هم از وضعیت ناراضی بودند نخبگان سیاسی این کشور را متهم کرده‌اند که اهمال و بی کفایتی‌شان منجر به این حادثه شده‌است. دولت لبنان دو هفته وضعیت اضطراری اعلام کرده و بعضی از مسئولان در بازداشت خانگی هستند. bbc persian

اولین تظاهرات در لبنان بعد از انفجار بزرگ بیروت

بیروت، شامگاه پنجشنبه شاهد درگیری میان ده‌ها معترض و نیروهای امنیتی بود که قصد جلوگیری از حرکت معترضان به سمت مقر پارلمان این کشور را داشتند. برخی از معترضان موتورسوار اقدام به پرتاب سنگ به سمت نیروهای امنیتی کردند و برخی دیگر با آتش زدن تایر خیابان‌ها را مسدود کردند. این نخستین اقدام اعتراضی شهروندان لبنانی پس از انفجار بیروت بود و به درخواست فعالان برگزار شد. بسیاری از مردم لبنان می‌گویند که غفلت و ناکارآمدی دولت علت این انفجار بود. انفجاری که همچنین حدود پنج هزار نفر را زخمی کرد. از زمان این حادثه دو مقام استعفا کرده‌اند. مروان حماده، نماینده پارلمان روز چهارشنبه و تریسی شامون، سفیر لبنان در اردن روز سه شنبه کناره گیری کردند و گفتند این فاجعه نشان می‌دهد کشور نیازمند یک رهبری تازه است. دنیای اقتصاد



:: موضوعات مرتبط: اخبار دنیا , حوادث , ,
:: برچسب‌ها: انفجار ,
:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرین پست

داستان رومینا اشرفی از نگاه جهان

همه ما داستان تراژیک رومینا را شنیده‌ایم، اما نگاه جهانیان به این فاجعه چگونه خواهد بود؟ برای درک بهتر این موضوع باید به از نگاه یک غریبه به این موضوع نگاه کنیم.

در تمام کشور های پیشرفته برقراری ارتباط با افراد زیر سن قانونی مجازات سنگین دارد و بیماری محسوب می‌شود، اما در ایران نه تنها این موضوع جرم مدون برای آن در نظر گرفته نشده، بلکه در برخی نقاط کشور عادیست که دختران در این سن ازدواج کنند، همانطور که رادیو فردا در گزارش خود آورد «بیشتر دوستان ‏رومینا در همان دوازده یا سیزده سالگی شوهر کردند ... پدر‌ها دختر‌ها را به زور یا دلخواه شوهر می‌دهند». این موضوع بی‌شک نقض واضح حقوق کودکان است بسیار جای بحث و پیشرفت دارد.

حال به رومینا بپردازیم، در این فاجعه با دو بیمار روانی مواجهیم، یکی رضا اشرفی، پدر رومینا و دیگری، بهمن خاوری پسر جوانی که با رومینا فرار کردند. پدر رومینا به دلیل جنونی که به دست داد و بهمن خاوری به دلیل پدوفیلیا. به گزارش رادیو فردا «روزنامه شهروند چاپ تهران در گزارشی که روز ۱۰ خرداد منتشر کرده، خبر داده که رضا اشرفی از قبل درباره انجام چنین کاری تحقیق کرده است.» پس فرضیه جنون وخشم آنی رد می‌شود و این عمل را، ناشی از جنونی عمیق که ریشه در این فرهنگ پوسیده‌ی کودک‌آزاری، نشان می‌دهد.

حال به بهمن خاوری بپردازیم، کسی که به دلیل رذالت پدر رومینا کمتر به او توجه شد. برای بیشتر آشنا شدن با دیگاه او به این واقعه نقل و قولی از او را با هم می‌خوانیم:

چند سالی بود که عاشق هم بودیم و بالاخره تصمیم گرفتم تا یک نفر را بفرستم و او را از پدرش خواستگاری کنم. اما از آنجایی که مذهب ما یکی نبود، مخالفت کردند. به همین خاطر هم دختر به من گفت که پدرم رضایت نمی‌دهد و باید فراری‌اش بدهم. همین شد که باهم فرار کردیم و پنج روزی ناپدید شدیم. بعد از این ماجرا بود که پدرش در پاسگاه حویق از من به جرم آدم‌ربایی شکایت کرد. حتی به من تهمت زد که دخترش را بیهوش کردم و گاو و طلاهایش را هم دزدیدم. وقتی پاسگاه دختر را خواست و او هم به آن‌ها گفت که به خواسته خودش با من آمده است. ولی پدرش بیخیال نشد. در آگاهی آستارا هم از من شکایت کرد و چند روز بعد آگاهی با من تماس گرفت. ولی چند نفر از بستگان آمدند و خواستند که ما با هم صیغه کنیم تا ماجرا تمام شود. ولی آن مرد با پلیس هماهنگ کرده بود تا من را دستگیر کنند. موقع بازجویی من گفتم که آن دختر را دوست دارم و اجباری در کار نبوده و دختر هم در بازجویی این حرف‌ها را تایید کرد. یک شب در بازداشتگاه ماندم اما در نهایت تبرئه شدم.

می‌بینیم که از نگاه او نه تنها مجرم نیست بلکه تنها قربانی مخالفت بی‌دلیل پدر رومینا شده است. این در شرایطی است که در هر کشور جهان اولی به محض شنیده شدن این داستان، نه تنها تبرئه نمی‌شود بلکه به جرم پدوفیلیا دستگیر هم خواهد شد(منبع: میدان ).

امیدوارم فجایعی از این دست روز به روز در تمام جهان کاهش یابد و جرم و جنایت هایی از این دست دیگر تکرار نشود


منبع: رادیو فردا



:: موضوعات مرتبط: حوادث , ,
:: برچسب‌ها: رومینا اشرفی ,
:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرین پست

سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی 737

ستاد کل نیروهای مسلح ایران اعلام کرده که هواپیمای مسافربری اوکراینی "بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد" هدف پدافند ضدهوایی قرار گرفته و سرنگون شده است.

خبرگزاری‌های ایران صبح شنبه، یازدهم ژانویه - ۲۱ دی ماه، با صدور اطلاعیه‌ای از ستاد مشترک نیروهای مسلح این کشور ساقط شدن هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین را بر اثر اصابت موشک ضد هوایی اعلام کردند .این در حالی است که مقام های ایرانی طی دو روز گذشته بارها اخبار و ادعای مقام های کشورهای غربی درباره شواهد مرتبط با هدف قرار گرفتن این هواپیما را قویا تکذیب و آن را غیر ممکن خوانده بودند و اصرار داشتند که سقوط هواپیما به علت اصابت موشک تهمتی از آمریکا و ریاست جمهوری آمریکا؛ دونالد ترامپ؛ است که می خواستند لذت شیرین پیروزی سپاه پاسداران در حمله موشکی به پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق را از ملت ایران و سپاه پاسداران بگیرند.

مشاهده عکس در توییتر

سقوط هواپیمای اوکراینی

این بیانیه در حالی صادر شد که مقام‌های ایران در دو روز گذشته بارها تاکید کرده بودند که هیچ موشکی در زمان سانحه سقوط بویینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین شلیک نشده است.

این سانحه دلخراش تنها ساعتی پس از آن روی داد که سپاه پاسداران ایران اعلام کرد بامداد چهارشنبه در دو حمله موشکی مجزا به دو پایگاه هوایی عراق که میزبان نیروهای آمریکایی هستند حمله موشکی کرده و به انتقام قتل هدفمند قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه، ۲۲ موشک به سوی این پایگاه‌ها در استان های انبار و اربیل پرتاب کرده است.

به نوشته رویترز، به احتمال زیاد خدمه هواپیما فرصت چندانی نداشتند که به نزدیک شدن موشک واکنشی نشان دهند. مایکل دویتسمن، پژوهشگر موسسه مطالعات بین‌المللی میدلبوری واقع در ورمونت، آمریکا، گفته است: "خدمه پرواز این هواپیما احتمالا حتی نمی‌توانستند نزدیک شدن موشک را مشاهده کنند و علاوه بر این، در آن زمان کوتاه پس از بلند شدن از باند فرودگاه، خلبان کاملا درگیر هدایت هواپیما بوده است."

منبع خبر: BBs news فارسی



:: موضوعات مرتبط: حوادث , ,
:: برچسب‌ها: سقوط هو اپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد