نوشته شده توسط : گرین پست

مسعود کیمیایی از حضور در جشنواره فیلم فجر انصراف داد

در پی واژگونی هواپیمای مسافربری اکراینی، مسعود کیمیایی کارگردان مطرح سینما، که آثار به یادماندی و برگزیده ای هم چون دندان مار، تیغ و ابریشم، سفر سنگ، تجارت، ردپای گرک، گوزن، قیصر، سلطان را ساخته است. از حضور در جشنواره فیم فجر 98 انصراف داد. ایشان با فیلم "خون شد" قرار بود در سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر حضور داشته باشد.

سخنان ایشان در این ویدئو کوتاه :

خیلی بغض دارم... من هیچ وقت اهل جشنواره نبودم. سمت و سویم همیشه مردم هستند. مردم روزگار سختی را می گذرانند. روزی نیست که خبرهای بد نشنویم. دلم نمی‌خواهد فیلمم در جشنواره نشان داده بشود.


ویدیو انصراف مسعود کیمیایی از جشنواره فیلم فجر

امیر احمد قزوینی بازیگر جوان تئاتر و سینما که همین امسال دو فیلم " جان دار " و " ماجرای نیمروز رد خون " را روی اکران داشت، هم از شرکت در جشنواره فجر کناره گرفت. متن ایشان در صفحه اینستاگرام:

من امير احمد قزوينى با همين ته مانده ى عواطف انسانى ام از بازى در نمايش "پروانه ى الجزايرى " براى اجرا در جشنواره ى فجر انصراف مى دهم . مى دانم غيبت اين بنده ى حقير هيچ تأثيرى در شهوت تنديس خواهى خيلى از رفقا نمى گذارد. به حرمت چشمان ِ معصومِ "راستين " و "ري را "من كه نمى توانم ، حداقل امسال را نمى توانم ، شما اگر مى توانيد خوشا به حالتان.


انصراف امیر قزوینی از جشنواره فیلم 98


منبع: صفحه اینستاگرام مسعود کیمیایی



:: موضوعات مرتبط: هنرمندان موسیقی , ,
:: برچسب‌ها: اخبار جشنواره فیلم فجر , اخبار دنیای هنر , اخبار سینما ,
:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرین پست

تاریخچه کوتاهی در مورد دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه شهید بهشتی یکی از معتبرترین دانشگاه‌های دولتی ایران است که در منطقهٔ اوین، غرب ولنجک و شرق درکه در شمال غربی شهر تهران واقع شده‌است. دانشگاه شهید بهشتی دارای ۱۹ دانشکده، ۳ پردیس و ۱۶ پژوهشکده و مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی است. در حال حاضر سعدالله نصیری قیداری رییس این دانشگاه می باشد. این دانشگاه در سال ۱۳۳۸ با نام دانشگاه ملی ایران به‌دستور محمدرضا پهلوی و توسط علی شیخ‌الاسلام تأسیس شد و تا پیش از سال ۱۳۶۲ با این نام خوانده می‌شد. علی‌رغم افتتاح رسمی در اسفندماه ۱۳۳۹، پذیرش دانشجو در مهر ۱۳۳۹ و توسط دانشکده‌های معماری و شهرسازی و علوم بانکداری که اولین دانشکده‌های دانشگاه بودند انجام شد. در خرداد ۱۳۶۲ ستاد انقلاب فرهنگی با تغییر نام دانشگاه از «دانشگاه ملی ایران» به «دانشگاه شهید بهشتی» موافقت کرد. (منبع: ویکی پدیا)


دانشگاه شهید بهشتی

ارزیابی دانشگاه شهید بهشتی از نظر دانشجویان این دانشگاه

این روزها خیلی از دانشجویان براشون مهمه که آیا این دانشگاه یا هر دانشگاه مطرح دیگه ای در ایران جای مناسبی برای تحصیل در رشته مورد علاقه شون هست یا نه. چون قطعا تمایل ندارند یک سال یا حتی بیشتر پشت کنکور بمونن و چند سال بدون از وقت و عمرشون رو بزارن ولی به چیزی که میخاستند نرسند. خب اینجاس که این مسئله مهم و برجسته میشه که اساتید و امکانات دانشگاه چطوریه و قطعا مهمه که چه کسانی در مورد این فاکتورها نظر میدن. این مشخصه که اگه خود دانشگاه توی سایتش در مورد این فاکتورها چیزهایی گفته ولی از قدیم گفتن که شنیدن کی بود مانند دیدن. اینجاست که نظر دانشجوهایی که رفتن و دیدن و درس خوندن و توی دانشگاهی که مد نظر ماست فارغ التحصیل شدند برامون خیلی مهم میشه. من خیلی گشتم و تونستم یه سایتی پیدا کنم که تنها مرجع نقد و بررسی دانشگاه و حتی اساتید هستش. دانشجوها میرن اینجا ثبت نام میکنن و به اساتید و دانشگاه ها امتیاز میدن. من از صفحه دانشگاه شهید بهشتی تصاویری تهیه کردم و اینجا گذاشتم.


نقد دانشگاه شهید بهشتی

امتیاز دهی دانشجویانی که در دانشگاه شهید بهشتی درس خوانده اند یا مشغول تحصیلند، به فاکتورهای مختلف این دانشگاه



نقد دانشگاه شهید بهشتی

امتیازدهی دانشجویان به اساتید دانشگاه شهید بهشتی


منبع: استادیو| ارزیابی دانشگاه شهید بهشتی



:: موضوعات مرتبط: کدام استاد کدام دانشگاه , ,
:: برچسب‌ها: ارزیابی دانشگاه ها , استادیو , دانشگاه شهید بهشتی ,
:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرین پست

آسان ترین ساز برای یادگیری

یادگیری موسیقی و نواختن یک ساز، همانطور که احتمالاً انتظار هم می رود، آسان نیست. برای اینکه در نواختن سازی به تسلط نسبی برسید، باید به فاکتورهای زیادی دقت کنید. اینکه شما به چه سازی علاقه دارید بسیار مهم است، همچنین باید مشخص کنید که چه مقدار میخواهید برای خرید ساز مورد علاقه تان هزینه کنید. پس ابتدا از قیمت های موجود آگاهی کامل پیدا کنید به عنوان مثال اگر به سنتور علاقه دارید قبل از خرید سنتور بودجه موردنظرتان را تهیه کنید. سایتهای زیادی مانند ساز24 امروزه قیمت های آپدیت سنتور و سایر انواع سازها را ارائه می دهند. بعد از این مرحله باید بدانید که لازم است زمانی را نیز صرف یادگیری سازتان کنید و با انگیزه، اراده و صبوری در این مسیر قدم بردارید و البته تمرین مستمر و بسیار داشته باشید! اما این راه با تمام سختی هایش، رهروان بسیاری هم دارد. ولی چرا؟ برای اینکه هیچ حسی بهتر از این نیست که بتوانید یک قطعه گوش نواز موسیقی را به نحو احسن اجرا کنید، یا اینکه همراه دوستانتان به گروه نوازی بپردازید و یا با سبک و سلیقه خودتان آهنگسازی کنید! حقیقت این است که موسیقی زندگی ما انسان ها را زیبا و جذاب تر می کند و در مواقع مختلف، باعث ایجاد حس آرامش یا هیجان در فرد می شود. یادگیری یک ساز می تواند اولین قدم برای رسیدن به این احساس خوب باشد، به همین دلیل است که بسیاری از افراد در سنین مختلف علاقه مند به یادگیری سازی بخصوص شده و دوره های آموزشی مرتبط با آن ساز را آغاز می کنند. گاهی از اوقات، افراد در سنین بالاتر با توجه به مشغله هایی که در خانه و محل کار دارند، نگران دشواری های فرایند یادگیری هستند. ضمن اشاره به این مسأله مهم که “هیچ گاه برای یادگیری موسیقی دیر نیست”، در ارتباط با این دغدغه که یادگیری چه سازی می تواند برای یک بزرگسال آسان تر باشد و زودتر به نتیجه برسد، ابتدا باید مقدمات دیگری را در نظر گرفت که در نهایت موجب سختی یا آسانی یادگیری یک ساز برای فرد می شوند. در این زمینه راهنمایی هایی وجود دارد که در ادامه این مقاله به تشریح آنها خواهیم پرداخت.

بر چه مبنایی ساز موردنظر خود را انتخاب کنم؟

انتخاب حساب شده ی ساز مهم است، چرا که اگر با ساز به خوبی ارتباط برقرار نکنید، احتمالاً انگیزه و رغبت کافی را برای تمرین کردن نخواهید داشت و طبیعتاً با سرعت کمی پیش خواهید رفت و یادگیری آن ساز برایتان سخت می شود! سازی که انتخاب می کنید باید همان سازی باشد که گاه و بی گاه با اشتیاق سراغ آن می روید و آن را می نوازید. پس برای انتخاب ساز مناسب، پیش از آنکه به سخت یا آسان بودن یادگیری آن فکر کنید، به این نکات توجه کنید:

  • از موسیقی چه می خواهم؟

    اگر ترجیح می دهید نواختن سازی را بلد باشید که بتوان همراه آن آواز خواند یا آواز خواندن فرد دیگری را همراهی کرد، شاید یادگیری سازهای کوبه ای مثل درامز یا پرکاشن شما را به مقصودتان نرساند. در مقابل، سازهای زهی-زخمه ای مثل تار، سه تار و گیتار و یوکلِلی و همچنین سازهای صفحه کلید دار مثل پیانو و کیبورد انتخاب های درستی برای شما هستند. اما اگر نقش داشتن در یک گروه یا ارکستر موسیقی همیشه برایتان فعالیتی جذاب به نظر می رسیده، گزینه های نامحدودی برای شما وجود دارد! انواع سازهای کوبه ای مثل درامز، پرکاشن، کاخون، تنبک، دف و …، سازهای باس مثل گیتار باس یا ویولنسل و تقریباً هر نوع ساز دیگری که در آن مهارت پیدا کنید می تواند مجوز ورود شما به گروه های موسیقی باشد. صرفاً سازی را انتخاب کنید که با روحیه شما سازگار باشد و خواسته شما را از موسیقی برآورده کند.

  • به نواختن چه سبکی علاقه دارم؟

    برای ما ایرانی ها همیشه دوراهی “موسیقی سنتی یا موسیقی غربی” وجود دارد، اما در واقع موسیقی غربی (جهانی) خود شامل چندین زیرمجموعه (سبک کلاسیک و سبک های امروزی مثل پاپ، راک، بلوز، جز، متال، کانتری) است. اگر بخواهید وقت و تلاش خود را منحصراً وقف یک سبک کنید ، شاید این مسأله بطور مستقیم در روند انتخاب سازتان تأثیر بگذارد. برای مثال اگر ساز نی را انتخاب کرده باشید، صدای سازتان در موسیقی اصیل ایرانی (چه بصورت تک نوازی و چه در گروه نوازی ها) همیشه مورد پذیرش است اما نزدیک شدن به سبک های غربی با این ساز آسان نخواهد بود. یا ساز درامز که یک ساز غربی به شمار می رود، در سبک های امروزی مثل پاپ، راک، متال، جز، بلوز… کاربرد دارد، اما با انتخاب آن مشخص کرده اید که با حیطه موسیقی کلاسیک کاری ندارید! سازی مثل ویولن این فرصت را به شما می دهد که در سبک های مختلف بنوازید و بخشی از گروه های کوچک و بزرگ موسیقی باشید، اما در این صورت مسلماً باید سختی های یادگیری آن را به جان بخرید!


آسان ترین ساز برای یادگیری

خانواده (های) سازها

تمام سازهای ساخته شده و ساخته نشده در جهان، با ایجاد ارتعاش بر یک بستر فیزیکی و در نتیجه آن ایجاد موج های صوتی به صدا در می آیند. معیاری که سازهای مختلف را در دسته بندی های مختلف قرار می دهد، نحوه ارتعاش و خلق امواج صوتی است. در واقع بعضی از سازها با کوبش (بوسیله دست یا ابزار خاص)، بعضی از آنها با دمیدن هوا و بعضی با زخمه یا ضربه زدن بر سیم ها به صدا در می آیند. شما نیز می بایست بر اساس قابلیت ها و محدودیت هایی که در خود می بینید، انتخاب کنید که به کدام نوع از سازها بیشتر علاقه مندید و با آن احساس راحتی دارید. پنج خانواده اصلی سازها عبارتند از:

  • سازهای کوبه ای: مثل تنبک، دف، کاخون، کوزه، درامز، طبلا
  • سازهای بادی چوبی: مثل نی، فلوت، فلوت ریکوردر، کلارینت، ساکسوفون، ابوا، پیکولو
  • سازهای بادی برنجی: مثل ترومپت، ترومبون، توبا، هورن
  • سازهای زهی (شامل زهی-زخمه ای ها، زهی-آرشه ای ها و زهی-کوبه ای ها): تار، سه تار، دو تار، باغلاما، کمانچه، سنتور، ویولن، ویولنسل، گیتار
  • سازهای کیبورد (کلاویه ای یا صفحه کلیددار): مثل پیانو، کیبورد، ارگ کلیسا

لازم به ذکر است که بعضی از سازها را با توجه به مکانیزم آنها می توان در چند دسته بندی جای داد، برای مثال ساز پیانو، علاوه بر اینکه در خانواده سازهای کلاویه ای است، به دلیل اینکه از برخورد چکش ها بر روی سیم ها به صدا در می آید، یک ساز زهی-کوبه ای نیز محسوب می شود.

کم دردسرترین سازها برای یادگیری

با در نظر گرفتن تمامی این نکات، در نهایت اگر به دنبال سازی هستید که بتوان در کوتاه ترین زمان ممکن بر آن تسلط نسبی پیدا کرد و به اصطلاح از آن “صدای خوبی در آورد”، توجه شما را به گزینه های زیر جلب می کنیم:

  • سه تار:

    بخاطر ظرافت و سبکی ساز و سهولت در نوازندگی، از سازهایی به شمار می آید که هنرجو به خوبی با آن ارتباط برقرار می کند و روند پیشرفت در نوازندگی آن نسبتاً سریع است.

  • سنتور:

    سنتور برای نوازندگی در هر کدام از دستگاه های موسیقی ایرانی، منحصراً کوک می شود، بنابراین پیدا کردن نت های صحیح بر روی آن آسان است و هم چنین نحوه نواختن آن، یکی از آسان ترین و بی دردسر ترین ها برای دوره آغازین یادگیری ساز است.

  • دف:

    یکی از خاص ترین سازهای کوبه ای است که بخاطر ظرافت و وزن مناسبش، مورد توجه هنرجویان بسیاری، خصوصاً بانوان، قرار می گیرد. در دوره ای نسبتاً کوتاه می توانید چندین ریتم و تکنیک مختلف بر روی دف یاد بگیرید.

  • پیانو:

    نواختن پیانو همانقدر که در مقاطع حرفه ای می تواند پیچیده و سخت باشد، در آغاز یادگیری می تواند آسان و کم زحمت باشد. چینش نت های دوازده گانه (موسیقی غربی) و الگوی تکرار آنها بر روی پیانو، درک خوبی از فواصل، آکوردها و سایر جنبه های تئوریک موسیقی به هنرجو می دهد و خیلی زود می توان با آن قطعات آسان ولی خوش صدا نواخت.


منبع:آسان ترین ساز برای یادگیری



:: موضوعات مرتبط: آموزش موسیقی , ,
:: برچسب‌ها: آسان ترین ساز ,
:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرین پست

آیا ایران و آمریکا پس از کشته شدن قاسم سلیمانی وارد جنگ می شوند؟

هرچند در گذشته، تهران یا متحدانش نسبت به کشته شدن فرماندهانی در حد عماد مغنیه -فرمانده نظامی حزب الله- واکنش شدیدی نشان نداده بودند، ولی به نظر نمی‌رسد جایگاه آن فرماندهان با آقای سلیمانی قابل مقایسه باشد. قاسم سلیمانی کلیدی ترین فرمانده نظامی ایران در مقطع پس از جنگ بوده و درنتیجه، تصور اینکه تهران بتواند حذف او را بدون پاسخ بگذارد، دور از ذهن خواهد بود. همزمان، تا اطلاع ثانوی کسی از میان مسئولان ایرانی، جرات پیگیری هیچ نوع مذاکره با آمریکا را نخواهد داشت.


قاسم سلیمانی

رئیس جمهور آمریکا به دنبال کشته شدن قاسم سلیمانی تاکید کرد که به دنبال جنگ با ایران نیست، ولی بعید است که در تهران و واشنگتن، تاکیداتی از این جنس چندان جدی گرفته شوند. از خاطر نرفته که دونالد ترامپ در گذشته، بارها از حملات آمریکا به عراق و افغانستان انتقاد و تاکید کرده بود که به دنبال جنگ های مشابه نیست. طیف وسیعی از تحلیلگران نزدیک به حکومت ایران، چنین تاکیداتی را به معنی منتفی بودن امکان حمله آمریکا تلقی کرده بودند؛ بدون در نظر داشتن آنکه تنها سناریوی قابل تصور برای حمله، "پیاده کردن نیروی زمینی" (همچون الگوی عراق و افغانستان) نیست و امکان وقوع "سناریوهای بی سابقه" نظامی نیز وجود دارد.


دونالد ترامپ

واکنش ایران به کشته شدن قاسم سلیمانی

مردم ایران که در مراسم تشیع قاسم سلیمانی که در تهران و سپس در کرمان انجام شد، حضور گسترده داشتند، قطعا خواهان جنگ نیستند. همچنین مردم آمریکا در حوالی این اتفاقات به کمپین "No ware with Iran" ملحق شده اند. نیروی سپاه پاسداران بامداد 8 ژانویه پایگاه عین الاسد آمریکا را در عراق مورد حملات موشکی خود قرار داد و بلافاصله بعد از آن بیانیه ای منتشر کرد که بعد از انتقام قاسم سلیمانی، پیکر ایشان به خاک سپرده شده است. تعداد نظامیان آمریکایی که در این حمله موشکی کشته شدند بیش از 100 تن بوده و بیش از 200 تن نیز کشته و زخمی شده اند.

 

منبع: bbc news فارسی



:: موضوعات مرتبط: اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: اخبار سیاسی دنیا , جنگ در خاورمیانه , قاسم سلیمانی , دونالد ترامپ ,
:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرین پست

روش های کاهش اضطراب امتحان

بهترین راه برای کاهش اضطراب در ایام امتحانات زدن تقویم امتحانات به دیوار اتاقه چون برگزاری امتحانات در دانشگاه مثل دوران دبیرستان شکل منسجمی نداره و آزمون‌ها در تاریخ‌ها و ساعات پراکنده برگزار می‌شن.همچنین سعی کنید تو ایام فرجه‌ها به خوبی برای امتحان آماده بشین و مطالب رو برای شب امتحان نذارین و برای ایام امتحانات برنامه از پیش تعیین شده‌ای داشته باشین.


استادیو

دانشجوها می‌تونن تو یکی از شبکه‌های اجتماعی که حضور دارن گروهی رو بنام، گروه امتحانات تشکیل بدن و مطالب، نکات درسی و تاریخ برگزاری امتحانات رو با دوستاشون تبادل کنن.

ولی در این بین دانشجوهایی هستن که هیچ برنامه منسجمی برای مطالعه درساشون ندارن این دانشجوها باید به گونه‌ای عمل کنن که به نتیجه مطلوب برسن به این صورت که ابتدا مطالب سخت رو پیدا می‌کنند، بعد مرور اجمالی بر روی مطالب داشته باشنن و بعد از اون به مطالعه دقیق خلاصه‌های درسی بپردازن و هر شب بین 1 تا 4 ساعت مطالب رو مطالعه کنند که عقب افتادگی ایجاد شده بر اثر نداشتن برنامه دقیق و صحیح جبران بشه.


توسط: Ostadio



:: موضوعات مرتبط: کدام استاد کدام دانشگاه , ,
:: برچسب‌ها: استادیو , ایام امتحانات , ostadio ,
:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرین پست

چه کسانی در جشنواره فیلم 98 حضور دارند؟


جشنواره فیلم فجر

جشنواره‌ی فیلم فجر مهم‌ترین اتفاق سینمای ایران است و به نظر می‌رسد امسال با یک جشنواره‌ی فجر هیجان‌انگیز روبه‌رو هستیم. با پایان مهلت ثبت نام آثار برای حضور در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر ۱۱۵ فیلم سینمایی به همراه ۳۶ فیلم مستند فرم ثبت نام جشنواره را تکمیل کرده اند که در میان فیلم های سینمایی ۳۷ اثر به فیلمسازان اول اختصاص دارد. در بین متقاضیان حضور در جشنواره‌ی فیلم فجر ۹۸ نام‌هایی دیده می‌شود که برخی از آن‌ها کارگردانان بزرگی هستند و برخی دیگر کارگردانانی هستند که با همان چند فیلمی که ساخته‌اند کنجکاو دیدن فیلم‌هایشان هستیم. البته غایبان بزرگی هم داریم از جمله داریوش مهرجویی با فیلم «لامینور» و شهرام مکری که به احتمال زیاد فیلم این دو نفر در جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم فجر حضور خواهد داشت. این فهرستی از کارگردانانی است که برای حضور در جشنواره‌ی فیلم فجر ۹۸ فرم پر کرده‌اند و به احتمال زیاد می‌توانیم فیلم‌هایشان را در جشنواره‌ی امسال ببینیم.

مسعود کیمیایی / خون شد

از نسل اول کارگردانان مسعود کیمیایی در جشنواره‌ی فیلم فجر ۹۸ حضور دارد و با توجه به سابقه‌ای که از او سراغ داریم قطعا فیلمش را در جشنواره خواهیم دید. هر چند از آخرین فیلم‌های او که در جشنواره به نمایش درآمدند یعنی «قاتل اهلی» و «متروپل» خاطره‌ی چندان خوبی نداریم اما به هر حال او کارگردان مهمی است که همیشه منتظر دیدن آخرین فیلمش هستیم. اسم فیلم جدید کیمیایی که در جشنواره‌ی امسال قرار است حضور داشته باشد «خون شد» است. بازیگر فیلم سعید آقاخانی است. با توجه به شناختی که از قهرمان‌های کیمیایی داریم و سابقه‌ی سینمایی سعید آقاخانی به نظر می‌رسد انتخاب او ریسک بزرگ مسعود کیمیایی بوده است. هر چند آقاخانی در فیلم «خداحافظی طولانی» ساخته‌ی فرزاد موتمن نشان داد برای بازی در نقش شخصیت‌های تلخ هم استعداد فوق‌العاده‌ای دارد. نکته‌ای که در فیلم «بنفشه‌ی آفریقایی» هم به چشم می‌خورد.

ابراهیم حاتمی‌کیا / خروج

ابراهیم حاتمی‌کیا آخرین بار سال ۱۳۹۶ با فیلم «به وقت شام» در جشنواره‌ی فجر حضور داشت. طبق معمول بیشتر از فیلمش سخنرانی‌ها و جلسه‌های مطبوعاتی‌اش سر و صدا به پا کردند. حاتمی‌کیا که پرچمدار سینمای جنگی و دفاع مقدس شناخته می‌شود در فیلم «به وقت شام» سراغ داعش رفته بود. «خروج» با بازی فرامرز قریبیان و پانته‌آ بهرام طبق شنیده‌ها بیشتر از آن که به فضای «به وقت شام» نزدیک باشد حال و هوای تحسین شده‌ترین فیلم حاتمی‌کیا یعنی «آژانس شیشه‌ای» را دارد. فیلمی که انتقادهای سیاسی و اجتماعی در آن دیده خواهد شد.

سعید ملکان / روز صفر

سعید ملکان را اول به عنوان یک چهره‌پرداز حرفه‌ای و بعد به عنوان یک تهیه‌کننده‌ی مهم سینمای ایران می‌شناسیم. او مرد پشت پرده‌ی فیلم «ابد و یک روز» سعید روستایی و «ویلایی‌ها» ساخته‌ی منیر قیدی بود که هر دو از فیلم‌های اول مطرح سال‌های اخیر بودند. او چهره‌پرداز سریال «شهرزاد» و ده‌ها اثر سینمایی است و بارها و بارها برنده‌ی جوایز مختلف از جشنواره‌های سینمایی از جمله فجر شده است. اما ملکان امسال تصمیم گرفت که کارگردانی را هم به کارنامه‌اش اضافه کند. اسم اولین فیلمی که ساخته و برایش فرم شرکت در جشنواره را پر کرده «روز صفر» است.

منبع: دیجی مگ



:: موضوعات مرتبط: هنرمندان موسیقی , ,
:: برچسب‌ها: اخبار جشنواره فیلم فجر , اخبار دنیای هنر , اخبار سینما ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرین پست

نقش استاد بر عملکرد دانشجو


استادیو

درسته که درجه علمی اساتید خیلی مهمه ولی ویژگی‌های فردی و نحوه ارتباط اونها با دانشجویان از مواردیه که گاهی توانایی علمیشون رو هم به شدت تحت تاثیر قرار میده. تعداد زیادی از دانشگاه های‌ بزرگ دنیا برای برای بالا بردن کیفیت آموزشیشون از نظرات دانشجویان در مورد اساتید استفاده می‌کنند چون دانشجویان به طور مستقیم با اساتید در ارتباط هستند برای ارزشیابی هم بهترین راه استفاده از نظرات اونهاست. و توی تحقیقات زیادی هم ثابت شده که استادها میتونن تاثیر خیلی زیادی روی کیفیت عملکرد دانشجوها داشته باشن! تلاش استادیو هم همینه که بتونه با نظرات شما دانشجویان عزیز تاثیر مثبتی روی بهبود وضعیت تحصیلی کشور داشته باشه

:: موضوعات مرتبط: کدام استاد کدام دانشگاه , ,
:: برچسب‌ها: استادیو ,
:: بازدید از این مطلب : 214

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرین پست

خرید سنتور | انواع سنتور


سنتورها در انواع مختلفی تولید میشوند. سازنده های سنتور معمولا نام خود را به عنوان برند سنتور بر روی سنتور درج میکنند. به عنوان مثال استاد حمید موسوی که از سازنده های به نام سنتور در ایران هستند سنتور های خود را با برند سنتور موسوی عرضه می کند. در این مطلب میخواهم به برخی از سنتور های موسوی اشاره کنم و آنها را از لحاظ ساختمان و مواد به کار رفته در آنها بیشتر مورد بررسی قرار دهم.


سنتور موسوی

سنتور موسوی ساپلی

سنتور موسوی ساپلی یکی از مدل های خاص ارائه شده توسط این سازنده در رنج سازهای حرفه ای است. تفاوت اصلی این سنتور با سنتورهای معمولی، استفاده از چوب آفریقایی ساپلی برای قسمت صفحه است که صدای این ساز را نسبت به سایر مدل ها خاص و متمایز می کند. برای کفه و کلاف این سنتور، همانگونه که مرسوم است، از چوب گردو استفاده شده و در قسمت پیشانی ساز (جلوی کلاف) طرح زیبایی با چوب گردو و به شیوه معرق کاری اجرا شده است. سنتور موسوی ساپلی هم چنین یک ساز ضد رطوبت یا اصطلاحاً “رطوبتی” محسوب می شود، به این معنا که برای مقاوم سازی این سنتور در برابر رطوبت، سازوکاری ویژه انجام گرفته است تا بتوان در شهرها و مناطقی که رطوبت هوا بالا است با خیال آسوده تری از آن استفاده نمود. به همین جهت، گل ها و سوراخ پایین کلاف پر شده اند تا مانع ورود رطوبت به داخل جعبه طنینی ساز باشد. در سمت سیم گیرها، شاهد کیفیت خوب گره خوردن سیم ها هستیم و در سمت دیگر کلاف، گوشی ها آبکاری اتوماتیک به چشم می آیند که کیفیت سوراخ کاری و برقو کاری در این بخش به وضوح قابل مشاهده است. هم چنین مهر سفارشی سنتور حمید موسوی را می توان در سمت چپ کلاف و بالای سیم گیر ها مشاهده نمود.

سنتور موسوی ساپلی دارای صدایی سالم و خوش طنین است. کیفیت صوتی سیم های زرد و ماندگاری صدای سیم های سفید (زیر) در فضا از جمله نکات قابل توجه در مورد صدای این سنتور است. این ساز به آن دسته از سنتورنوازان حرفه ای که به دنبال ساز جدیدی با ماهیت صوتی منحصر به فرد هستند توصیه می شود.


سنتور موسوی ساپلی

ارزیابی سنتور موسوی ساپلی از نظر کارشناسان این ساز


سنتور موسوی یک مهر ویژه

سازندگان مطرح سنتور، درجه کیفیت سری های مختلف سازهای خود را با تعداد مهر مشخص می کنند و گاهی نیز در این میان اصطلاح “ویژه” مطرح می شود که معمولاً یک مدل ویژه برتری هایی نسبت به مدل ساده پایین تر از خود دارد. همانطور که انتظار می رود، سنتور یک مهر ویژه موسوی نیز، مدل مرغوب تر سنتور یک مهر این سازنده است که در آن از چوب با کیفیت تری استفاده شده تا صدای بهتری داشته باشد.

نشانه های صنعت خوب را می توان در تمام بخش های این سنتور، از جمله شکل شیطانک ها، طراحی گل ها، جنس چوب خرک ها و چیدمان آنها و چیدمان گوشی ها و سیم گیرها مشاهده کرد. بدنه اصلی این سنتور موسوی یک مهر ویژه، یعنی صفحه رویی و کفه و کلاف از چوب گردوی راه راست و با کیفیت ساخته شده است و رنگرزی انجام شده، ساز را به رنگ قهوه ای مات و قدری تیره درآورده است. صدای ساز صدایی خوب و یکدست بر روی کل محدوده صوتی آن، از سیم های زرد گرفته تا سیم های سفید و سیم های پشت خرک می باشد.

با توجه به خوب چفت شدن گوشی ها در کلاف راست و هم چنین پشتیبانی خوب سیم گیرها از سیم ها، ساز حین نواختن خوب کوک نگه می دارد و این مسأله برای هر نوازنده ای می تواند حائز اهمیت باشد. مدل رطوبتی سنتور یک مهر ویژه موسوی نیز موجود است که مخصوص مناطق دارای هوای مرطوب طراحی شده تا با راهکارهایی مثل پر کردن گل های صفحه و سوراخ پایین کلاف، از ورود رطوبت به داخل کاسه تشدید و آسیب دیدن تدریجی ساز جلوگیری به عمل آید. سنتور موسوی یک مهر ویژه در مجموع یک ساز خوش ساخت و خوش صدا و با ارزش است که به منظور استفاده هنرجویان سنتور در مقاطع مختلف (به ویژه متوسطه) طراحی و ساخته شده است.


سنتور موسوی یک مهر ویژه

ارزیابی سنتور موسوی یک مهر ویژه از نظر کارشناسان این ساز


سنتور موسوی دومهر ساده

اصولاً در بین ساخته های یک سازنده ساز، تعداد مهرها می بایست سازها را از نظر کیفیت ساخت و متریال به کار رفته در یک رده بندی کیفی قرار بدهد. در سنتورهای موسوی این مسأله به وضوح دیده می شود. چنان که سنتور دو مهر موسوی نسبت به مدل های قبلی خود یعنی یک مهر ساده و یک مهر ویژه، در ساخت و پرداخت پیشرفته تر است.

در ساخت این سنتور از چوب گردوی مرغوب استفاده شده و اتصال صفحه و کفه و کلاف به یکدیگر به بهترین نحو انجام شده است. چوب استفاده شده در صفحه زیرین (کفه) طرح ابری دارد که این خود نشان از انتخاب چوب با کیفیت برای این بخش است. هم چنین در کلاف راست و چپ که گوشی ها و سیم گیرهای سنتور بر روی آنها قرار می گیرند، از چوب راه راست و قوی استفاده شده است. گوشی ها نیز از نوع آهن آبکاری اتومات دوبل هستند و به خوبی برقو خورده اند تا ساز در نگه داشتن کوک بهتر عمل کند. کیفیت خرک ها و فرم و پرداخت شیطانک ها در مدل دو مهر سنتور موسوی، نسبت به مدل های پایین تر در مجموع بهتر است.

نکته قابل توجه در سنتور موسوی دو مهر، وجود دو سوراخ روی قسمت پایین کلاف برای دسترسی به پل ها و رگلاژ کردن آنها با ابزار مربوطه است. بوسیله پل کش و از طریق این سوراخ ها می توان پل های مربوط به سیم های زرد و یا سیم های سفید و پشت خرک را جابجا کرد. در نوازندگی با سنتور موسوی مدل دو مهر، صدایی نرم، شفاف، قوی و یکدست را در تمام محدوده ساز تجربه خواهید نمود. قیمت این سنتور با کیفیت قابل توجه آن در تناسب است و این ساز را به یکی از گزینه های مناسب برای نوازندگان متوسط و حرفه ای تبدیل می کند.


سنتور موسوی دو مهر ساده

ارزیابی سنتور موسوی دومهر ساده از نظر کارشناسان این ساز


از جمله دیگر سنتورهای موسوی می توان به نمونه های زیر اشاره کرد:

  • سنتور موسوی یازده خرک (فاکوک)
  • سنتور موسوی باس
  • سنتور موسوی دوکوک (سوپرانو)
  • سنتور موسوی چهارده خرک
  • سنتور موسوی دوازده خرک کروماتیک
  • سنتور موسوی یک مهر ساده

منتظر بخش های دیگر این مطلب باشید...


منبع مطلب:ساز24



:: موضوعات مرتبط: شناخت آلات موسیقی , ,
:: برچسب‌ها: راهنمای خرید سنتور , سنتور موسوی , خرید سنتور , انواع سنتور ,
:: بازدید از این مطلب : 311
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرین پست

نکاتی برای جزوه نوشتن سر کلاس:


استادیو

یکی از دغدغه های همه دانشجوها اینه که با سرعت تدریسی که استاد داره نمی تونن یه جزوه مفید و خوب بنویسن و همیشه با این مشکل روبه رو هستند که اگه تمرکزشونو بزارن روی جزوه نوشتن از درس عقب می مونن و نمیتونن بفهمن که استاد چی گفته و اگه جزوه ننویسن نکات ریز و مهمی که استاد گفته رو از یاد خواهند برد. البته ممکنه دوستاتون جزوه تهیه کرده باشن ولی اگه از اون دست دانشجوهایی باشید که نمی تونن از روی جزوه کسه دیگه ای درس بخونن قطعا شب امتحان به مشکل می خورید. خب در این مطلب می خوایم نکات مفیدی رو بهتون بگم که میتونید ازش استفاده مفیدی داشته باشید و تا حدودی مشکل شما رو در جزوه نویسی سر کلاس حل کنه.

چطور یک جزوه با کیفیت بنویسم؟


  • حتما با جمله‌های خودتون جزوه بنویسید، یعنی جمله‌های استاد رو عینا تکرار نکنید. این طوری هم مطمئن می‌شید که مفهوم ومنظور رو درک کردین وهم موقع مراجعه به جزوه‌ای که با ادبیات خودتون نوشتین، مفاهیم سریع‌تر منتقل می‌شن.

  • تاریخ روز و شماره جلسه رو بالای ورقتون بنویسید تا شب امتحان راحت به عقب برگردید وترتیب مطالب رو از دست ندید. هر جزئیات دیگه مرتبط با درس که باعث تمرکز بیشترتون می‌شه رو هم اضافه کنید.

  • به محض اینکه سر کلاس یه نفر شروع به نوشتن می‌کنه شما هم جوگیر نشید. خودتون تصمیم بگیرید کی شروع به نوشتن کنید و با دقت به مطالب استاد گوش کنید و بعد بنویسید. مطالبی رو بنویسید که واقعا ارزش نوشتن وحفظ کردن رو دارند. و یادتون هم باشه که اونقدر درگیر نوشتن نشید که از درس وبحث کلاس دور بشید.


توسط: استادیو



:: موضوعات مرتبط: کدام استاد کدام دانشگاه , ,
:: برچسب‌ها: استادیو , استاد تو استاد من ,
:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرین پست

فراخوان سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر منتشر شد


فراخوان سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر که قرار است 24 تا 30 بهمن ماه امسال برگزار شود، منتشر شد.



موسیقی فجر


گروهها و هنرمندان موسیقی برای شرکت در جشنواره تا 17 آذرماه سال جاری فرصت دارند تا در سایت جشنواره به نشانی www.fajrmusicfestival.com ثبت نام کنند.

سی‌و‌پنجمین جشنوارۀ موسیقی فجر هم‌زمان و در گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از تاریخ 24 تا 30 بهمن 139۸ برگزار خواهد شد. فراخوان حاضر بر اساس آیین­نامۀ جشنواره و با هدف شناسایی، ظرفیت‌سازی و حمایت از فعالیت‌های خلاقانۀ هنرمندان و گروه‌های موسیقی سراسر کشور با اولویت معیارهای هنریِ هر شاخه از موسیقی تهیه و تنظیم شده است. ستاد برگزاری جشنواره با انتشار این فراخوان از کلیۀ گروه‌ها و هنرمندان فعال موسیقی در عرصۀ اجرای صحنه‌ای دعوت می‌کند در صورت تمایل با مطالعۀ دقیق فراخوان و ارسال آثار و مدارک خود در برگزاری و هرچه پربارتر شدن این رویداد هنری مشارکت نمایند.

بدیهی است پس از بررسی آثار رسیده به دبیرخانۀ جشنواره توسط هیئت انتخابِ گروه­ها، اجراهای منتخب این امکان را خواهند داشت در سی‌وپنجمین جشنوارۀ موسیقی فجر روی صحنه روند.


مدارک لازم برای شرکت در جشنواره موسیقی فجر

  • ارائۀ نمونۀ تصویری از اجرا

  • تکمیل فرم درخواست شرکت در جشنواره

  • متن تایپ‌شدۀ شعر، ترانه و کلام

(در صورتی که شعر یا کلام آثار به زبانی غیر از فارسی است، ارسال ترجمۀ دقیق شعر، ترانه یا کلام نیز الزامی است.)


منبع خبری: جشنواره موسیقی فجر



:: موضوعات مرتبط: هنرمندان موسیقی , ,
:: برچسب‌ها: جشنواره موسیقی فجر ,
:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 آذر 1398 | نظرات ()